Nieuws

De nieuwe GSX-R 1000!

De 2012 GSX-R1000 Supersports

Suzuki introduceert de vernieuwde 2012 GSX-R1000! Het vlaggenschip van Suzuki nu nog lichter, nog efficienter en competitiever dan ooit tevoren. De technisch geperfectioneerde GSX-R1000 heeft zijn karakteristieke design grotendeels behouden en is uitgerust met fraaie nieuwe radiale Brembo vierzuiger monoblock remklauwen en een enkele lichtgewicht uitlaat.

Betere prestaties
De engineers van Suzuki hebben ieder onderdeel van het 999cc motorblok onder de loep genomen. De nieuw ontworpen zuigers zijn nu 11% lichter en dragen bij aan een betere acceleratie en overall performance. De klepstoterbussen zijn van fijner en dunner materiaal waardoor per bus zo’n 2,5 gram aan gewicht is bespaard en een optimale kleplift is gerealiseerd. Daarnaast is het profiel van de uitlaatnokkenas aangepast en is de compressie verhoogd van 12.8:1 naar 12.9:1. In het carter zijn nieuwe pentagonale ventilatie-openingen aangebracht die de pompverliezen tot een minimum reduceren. Samen met het nieuwe lichtgewicht 4-2-1 uitlaatsysteem met titanium uitlaatdemper en de geavanceerde elektronica resulteert dit in aanzienlijk betere prestaties in het middengebied, een betere gasresponse en een nog efficientere verbranding wat leidt tot een verbeterd brandstofgebruik van zo’n 8%!

Gewichtsbesparing
Door tal van aanpassingen en verbeteringen is er ruim 2 kilogram aan gewicht bespaard, wat het totale rijklare gewicht op slechts 203kg brengt. Ook de nieuwe radiale Brembo vierzuiger monoblock remklauwen zorgen voor een gewichtsbesparing, daarnaast leveren de Brembo’s nog betere remprestaties en zijn ze uitgevoerd in een fraaie goude kleurstelling. Het rijwielgedeelte van de GSX-R is verder geoptimaliseerd voor een nog betere handling en stabiliteit. Om het karakteristieke GSX-R design te complementeren is in beide wielen een sportieve striping aangebracht.

Inzichtelijk geïnformeerd
De rijder wordt optimaal geïnformeerd dankzij het nieuw vormgegeven en overzichtelijke instrumentenpaneel, dat standaard is voorzien van een instelbare toerentalindicator en een ingebouwde laptimer. Deze laatste kan eenvoudig geactiveerd worden door een schakelaar op de rechter stuurhelft. De toerentalindicator is in vier standen verstelbaar, waarbij ook de helderheid van de LED
lampjes ingesteld kan worden. Het overzichtelijke LCD display is tevens voorzien van een versnellings- en een S-DMS indicator.

De 2012 GSX-R1000 zal zijn Europese debuut maken tijdens de internationale Eicma Motorshow op 8 november in Milaan en zal begin 2012 leverbaar zijn in Nederland.

Kijk voor meer informatie op www.suzuki.nl

Direct meer lezen? Neem een jaarabonnement
  • Direct toegang tot het digitale archief met meer dan 350 magazines.
  • 24 uitgaven per jaar
  • Elke twee weken thuis in de bus
Direct toegang aanvragen
Een jaar MotoPlus voor slechts 55,-

Gerelateerd nieuws

Eerste test Yamaha MT-09 Y-AMT

Eerste test Yamaha MT-09 Y-AMT

5 oktober, 2024

Ruim twaalf jaar – sinds de komst van de NC700 DCT – had Honda zo’n beetje het alleenrecht op ...
Noppennieuws 5 in de winkel!

Noppennieuws 5 in de winkel!

4 oktober, 2024

Op vrijdag 4 oktober is Noppennieuws 5 verschenen en daarin onder meer een test van de nieuwe Beta X-Pro ...
Dikke 450 crosser van Triumph

Dikke 450 crosser van Triumph

4 oktober, 2024

Nadat Triumph eind 2023 haar opwachting maakte in het motocrosssegment met de TF250-X, breidt het nu die lijn uit ...

Overig nieuws