Nieuws

Ninja H2 in bonsai-formaat

Met de Ninja H2 heeft Kawasaki een bijzonder potente superbike slash speedbike in huis. Het polariserende, lekker scherpe en allesbehalve doorsnee lijnenspel van de supercharged vier-in-lijn viel zo goed in de smaak bij de Japanse Kawa-dealer Pleasure-MC uit Nisshin City (u weet wel, die dealer in de prefectuur Aichi), dat zij besloten er een wat meer toegankelijke (lees: kleinere) uitvoering van te maken. Niet iedereen hoeft per se met 200 pk op pad immers. Aldus geschiedde!

Ziehier het resultaat, genaamd h2 (let op de kleine letter in de typenaam). Alsof een reguliere Ninja H2 per ongeluk in een kookwasje is beland. Basis voor de h2 is de Z125 Pro, een midibike in de stijl van de Honda MSX125, die hier in Europa niet geleverd wordt. Voor de transformatie van naked naar compressor-replica modelleerde en produceerde de dealer ongeveer veertig verschillende kuipdelen, en ook werd het standaard superbike stuur vervangen door een paar onder de kroonplaten gemonteerde clip-ons.
Niet alles wat het oog ziet is overigens echt. Het goudkleurige buizenframe betreft bijvoorbeeld een eenvoudige cover en de stelmogelijkheden bovenop de vorkpoten zijn puur optisch, een functioneel doel dienen ze niet. En dan hebben we het nog niet eens over de enorme einddemper gehad. De eencilinder ademt namelijk uit door de standaard uitlaat onder het blok, de reusachtige H2-demper is honderd procent nep, maar wel functioneel. Pleasure-MC heeft er namelijk een middels snelsluitingen makkelijk toegankelijke extra bagageruimte van gemaakt.

Voor wie had gehoopt dat de eencilinder ook een technische upgrade heeft gekregen in de toevoeging van een supercharger, volgt er nu wellicht een kleine teleurstelling. Rijwielgedeelte en blok zijn namelijk nog volledig origineel. De 125cc tweeklepper perst er nog altijd maximaal 10 pk uit, goed voor een top van 100 km/uur.
Lijkt het je wel geinig om zo’n bedrieglijk echte mini-H2 in de garage te hebben staan? Dan is er goed en slecht nieuws. Het goede: Pleasure-MC biedt de h2 inderdaad te koop aan. Het slechte: ze vragen er omgerekend een kleine tienduizend euro voor. Da’s flink aan de prijs, zeker gezien het feit dat een nieuwe Z125 Pro omgerekend rond de 2.900 euro kost. Heb je wel wat bijzonders!

Direct meer lezen? Neem een jaarabonnement
  • Direct toegang tot het digitale archief met meer dan 350 magazines.
  • 24 uitgaven per jaar
  • Elke twee weken thuis in de bus
Direct toegang aanvragen
Een jaar MotoPlus voor slechts 55,-

Gerelateerd nieuws

Overig nieuws