250-speeltjes van Benelli
Met de BKX250 en BKX250S lanceert Benelli een duo leuke instappers met allroad-looks en supermoto-flair. Beide modellen zijn ontworpen in Benelli’s eigen designstudio, Centro Stile Benelli, in Pesaro en rollen van de band bij moederbedrijf QJ in China.
Beide worden aangedreven door een 26 pk en 21 Nm sterke eencilinder, Euro5-conform en voorzien van dubbele bovenliggende nokkenassen en vier kleppen. SC Project tekende voor de sportieve einddemper. Het blokje hangt in een stalen frame en daarnaast zijn beide modellen voorzien van een 41mm-upside-down-voorvork en een stalen swingarm met monoschokdemper. Verder zijn voorzien van led-verlichting rondom, zit er een lcd-dashboard op en een USB-aansluiting.
Beide hebben uiteraard wel hun eigen specificaties, waarbij de BKX met zijn allroad-sausje bijvoorbeeld draadspaakwielen heeft en over 180 mm veerweg voor en achter beschikt. Met 165 kilo rijklaar heb je eveneens een behapbaar gewicht en ook de zithoogte van 835 mm is niet onoverkomelijk. Op de BKX250 zit je met 800 mm heel iets lager en ook het gewicht is met 160 kilo rijklaar iets lager. Bovendien staat deze ‘S’ op aluminium gietwielen. Volgens Benelli worden de nieuwe 250’s halverwege 2023 leverbaar, prijzen zijn nog niet bekend.