Norman Veerbeek nieuwe brand manager Husqvarna Motorcycles
Freestyle motorcrosser Norman Veerbeek is per 1 oktober de nieuwe Brand Manager van Husqvarna Motorcycles, dat heeft het bedrijf bekendgemaakt. Veerbeek volgt daarmee Amel Advokaat op.
De 33-jarige Veerbeek maakte in 2008 furore door als eerste Nederlander een backflip te maken en later door meer dan 150 meter over water te rijden met een motorfiets. Iets waar wij hem in 2010 uitgebreid over spraken. Veerbeek organiseerde en reed vijf jaar lang met zijn FMX-team shows binnen en buiten Nederland. Daarna was hij betrokken bij de organisatie van enkele grote evenementen en festivals als Lowlands en werkte hij als Project Manager bij een groot internationaal bedrijf.
,,De afgelopen jaren heb ik zowel met mijn eigen bedrijf als in mijn werk daarna veel met organisatie en verkoop te maken gehad, dus als Brand Manager van Husqvarna Motorcycles Nederland valt voor mij alles op zijn plek. In de offroad-sector is Husqvarna al een van de grootste in Nederland; de straatmodellen zijn nieuw en nog relatief onbekend. Husqvarna richt zich met de Vitpilen- en Svartpilen-modellen op de motorrijders die iets bijzonders zoeken, die zich willen onderscheiden. De bijbehorende kledinglijn sluit daar mooi bij aan. Naast de succesvolle offroadmodellen vormen de nieuwe straatmodellen een spannende uitbreiding met een heel eigen stijl. Daar ligt voor mij een mooie taak”, aldus Veerbeek.