Uitgave 23 - 2018

Magazine Stretch

Inhoud magazine

« Terug naar overzicht

Rij-impressie Moto Guzzi V85 TT prototype

Begin 2019 presenteert Moto Guzzi haar nieuwe V85 TT een allroad in jaren ’80 stijl, als een niet alledaags alternatief voor GS en consorten. Vooruitlopend op de muziek gingen wij alvast een blokje om met het prototype van deze smaakvolle twin!Lees dit hele artikel inclusief de foto's in...

Eerste Test BMW R1250RT

Waar BMW voorheen een nieuw boxerblok gefaseerd in haar R-gamma introduceerde, met de GS als eerste model en daarna de andere modellen, krijgen alle R-modellen komend jaar al de beschikking over de nieuwe 1.254 cc boxer met ShiftCam-techniek, BMW’s variabele kleptiming. In navolging van de nieuwe...

Techniek: BMW SiftCam

Tot dusverre waren er slechts vier motoren met variabele kleptiming: de viercilinder-lijnmotoren van de Kawasaki 1400 GTR en de Suzuki GSX-R1000, de V4 van de Honda VFR800 en de Ducati DVT-V-twins. Met de ShiftCam-techniek introduceert BMW deze techniek nu ook in de nieuwste generatie boxers. En...

Generatietest Kawasaki Ninja 400 - Kawasaki ZXR400

In principe dankte de Kawasaki ZXR400 zijn ontstaan aan de TT op het Isle of Man. De huidige Ninja 400 rijdt er naast en zingt verbazingwekkend hoogtoerig het lied van een heel andere tijd.Lees dit hele artikel inclusief de foto's in ons digimagazineEind 1976 ontnam de FIM, Fédération...

Occasion: 3 generaties Street Triple

In 2007 slaat ‘ie in als een bom, de Street Triple, die voor Triumph dan ook een instant succesnummer wordt. Tot op de dag van vandaag overtuigt de kleine Britse naked met zijn fantastische blok en dito rijeigenschappen. Tijd voor een generatietreffen onder zes ogen!Lees dit hele artikel...

Hugo Pinksterboer - autonoom rijden

Die GS die in zijn eentje de baan opgestuurd werd, dik twee maanden terug, maakte heel wat tongen los. Belangrijkste gedachte? Laten we hopen dat ze er bij BMW niet écht serieus over nadenken – en gelukkig doen ze dat ook niet. Over die zelfrijdende motoren hoef je je dus geen zorgen te maken....

Motor van het jaar verkiezing

Als lezer van MotoPlus kun je ook dit jaar weer je stem uitbrengen in de grote Europese Motor van het Jaar Verkiezing, die we gezamenlijk met zes grote Europese zusterbladen organiseren. Afgelopen jaar was de KTM 1290 Super Duke GT opnieuw de winnaar, waarmee het totaal aantal zeges van de...

Reizen - Alpen per motor en vliegtuig

De Alpen trekken motorrijders aan als stroop vliegen, de combinatie van weergaloze landschappen, fantastische wegen en ontelbare bochten is simpelweg verslavend. Maar wat nu als we er een extra dimensie aan toevoegen, door met een vliegtuig een befaamde motorroute af te vliegen? Is die dynamiek net...

Praktijk: motor/kleding winterklaar maken

Waren we gevoelsmatig gisteren nog plannen aan het maken voor een mooie voorjaarstrip naar de Eifel, is het vandaag alweer volop herfst. Hét moment waarop het grootste deel van motorrijdend Nederland zijn of haar stalen ros voor een lange winterslaap toedekt. Wij vertellen je hoe je dat het beste...

Producttest 6 toercombi's

Gekleed in zes verschillende textielpakken hebben we ons gewaagd aan de grote Corsica-rit om erachter te komen of het Scandinavische adagium: ‘slecht weer bestaat niet, slechte kleding wel’, echt klopt.Lees dit hele artikel inclusief de foto's in ons digimagazineOp reis met de motor...

Gerard de Bok - Yamaha XS1100

“Op de terugweg vanaf Hockenheim bleef ik bijna tegen de vangrail plakken. Dat was voor mij de druppel. M’n Honda Gold Wing moest weg”, vertelt Gerard de Bok. Een uitnodiging om een testrit te maken op een Yamaha XS1100 bleek het begin van een liefde die al veertig jaar standhoudt. “Geef...

GP Wegrace Valencia, Spanje

Het was een passende afsluiting van een opmerkelijk MotoGP-seizoen. De regen schilderde een ongebruikelijk palet, met een podium zoals dat nog niet eerder was voorgekomen in de MotoGP. Andrea Dovizioso won zijn vierde race van het jaar, Alex Rins werd tweede en Pol Espargaro zette de sluizen van...

GP Wegrace testen Valencia

Al tijdens het laatste Grand Prix-weekend kondigde Maverick Viñales aan dat hij in 2019 met een ander nummer zou gaan rijden. Met het nummer 12 reed hij als crosser en voordat hij zijn Grand Prix-debuut maakte als wegracer. Zijn derde seizoen als Yamaha-fabriekscoureur begon de 'nieuwe' nummer 12...