Getest

Getest: Bridgestone Battlax Classic Racing CR11 banden

Tot dusver stonden de Continental RoadAttack 2 CR en 3 CR bekend als dé banden voor klassieke racers. Maar met de nieuwe Battlax Classic Racing CR11 heeft Bridgestone een nieuwe radiaalband voor dit segment ontwikkeld. We konden al even exclusief met een voorserie van deze banden op een Kawasaki Z1000J.

Volgens Bridgestone heeft het nieuwe rubber een hoge stabiliteit, een uitstekende handling en heel veel grip, ook onder natte omstandigheden. Tijdens onze eerste rij-indruk blinken de banden in ieder geval uit met een korte opwarmfase. De feedback is prima en ook de grote stabiliteit bij remmen is een sterk punt van deze Japanse banden. Daar is de ‘variabele Monospiral-gordelconstructie’ (V-MS) van de voorband verantwoordelijk voor. In het midden is de ruimte tussen de wikkelingen nauwer en aan de flanken juist groter. De achterband beschikt over tweecomponenten-technologie (3LC): meer grip op de flanken bij forse hellingshoek, duurzamer op het loopvlak. De grip bij uitaccelereren is daadwerkelijk uitstekend. Verder maakt de CR11 de ongeveer 215 kilo wegende en ongeveer 130 pk sterke viercilinder-Kawasaki daadwerkelijk handelbaarder en preciezer. De Z1000J kan merkbare krappere lijnen aanhouden en ook de rondetijden zijn sneller. Bandenspanning voor/achter: 2,2/2,0 bar. Info: www.bridgestone.nl

MOTOPLUS CHECK: 5 sterren

PLUS

Top prestaties: grip, stabiliteit, handling

MIN:

Slechts één maat, geen straathomologatie

Maten: 110/80R18 voor, 150/65R18 achter

Direct meer lezen? Neem een jaarabonnement
  • Direct toegang tot het digitale archief met meer dan 350 magazines.
  • 24 uitgaven per jaar
  • Elke twee weken thuis in de bus
Direct toegang aanvragen
Een jaar MotoPlus voor slechts 55,-

Gerelateerd nieuws

Draadloos Q12 laden op de motor

Draadloos Q12 laden op de motor

12 juli, 2024

Het stroomdraadje is vaak de zwakke schakel als je een mobiele telefoon als navigatieapparatuur gebruikt. Peak ...

Overig nieuws