+ Plus

GP Wegrace Tsjechi

Hij heeft er een hekel aan, maar de vergelijking met Mick Doohan mag wel degelijk gemaakt worden. Casey Stoner slaagt er in wedstrijden te winnen op de wijze zoals zijn illustere landgenoot dat wist te doen. In Brno katapulteerde Stoner zich na zijn vierde pole van het jaar overtuigend naar zijn zevende overwinning van het jaar. Mick Doohan zou er trots op geweest zijn. Stoner was absoluut onaantastbaar en er lijken maar geen scheurtjes te komen in het oneindige zelfvertrouwen van de 21-jarige Australiër. Zelfs een tegensputterende achterrem in de kwalificatie bracht de Ducati-coureur niet van zijn stuk. In een heel uur rondde hij het circuit van Brno maar veertien keer; in het dertiende rondje pakte hij de pole. Zijn machine functioneerde foutloos en ook de feilloos presterende Bridgestone-banden maakten andermaal onderdeel uit van een winnend pakket. En dat is wat Valentino Rossi maar niet lijkt te krijgen. Voor de derde opeenvolgende keer slaagde de Yamaha-coureur er niet in om een podium te scoren. Zijn achterstand op Stoner is inmiddels opgelopen tot zestig punten en de ogenschijnlijke wederopstanding van het Repsol/Honda Team en ook de toegenomen kracht van het Rizla/Suzuki-duo John Hopkins en Chris Vermeulen moet Rossi zorgen baren. Op het circuit waar hij elf jaar geleden zijn eerste overwinning boekte, moest Rossi zelfs buitengemeen hard werken voor een zevende plaats – zijn slechtste finish ooit in Brno. Hoewel de man zelf nog de sterkste schakel in het geheel is, krijgt Rossi zelfs van onverwachte kanten te maken met grote druk. In de week voorafgaand aan de Tsjechische GP meldde de Italiaanse belastingdienst zich bij Rossi. De in Londen wonende coureur werd beschuldigd van belastingontduiking over inkomsten van 2000 tot 2004. Het zou om niet opgegeven inkomsten van 60 miljoen euro gaan. Rossi voelde zich geroepen om wat potsierlijk een verklaring voor de Italiaanse tv voor te lezen waarin hij zei onschuldig te zijn. De hele kwestie bleek echter veel te serieus om naar de achtergrond te drukken. In Brno meldde de Yamaha-coureur zich af voor zijn vaste “praatjes met de pers”. Een zesde overwinning in Brno was al op vrijdag een niet haalbaar streven. De Tsjechische GP was bepaald niet de spannendste race van het seizoen. Casey Stoner vertrok voortvarend en John Hopkins was de enige die hem tot ongeveer halverwege redelijk in het zicht hield. Ook de Suzuki-coureur moest echter na 22 ronden erkennen dat Stoner “on fire” was geweest. Stoner hoorde de loftuitingen tevreden glimlachend aan. “Ik had na de warm up al een goed gevoel en ik wist na de kwalificatie ook gewoon dat het goed zat”, vertelde Stoner. “John bood veel tegenstand. Ik zat op 0,6 seconde en kon dat uitbouwen naar 1,2. Maar ik zat wel op de limiet en dat baarde me een beetje zorgen, want John zat nog gevaarlijk dicht achter me. Ik was even bang dat hij me zou inhalen, maar na tien rondjes kwam er toch een gaatje. Toen heb ik geprobeerd om geconcentreerd te blijven. In de laatste drie ronden viel dat niet mee toen ik het wat kalmer aan ging doen. Maar we hadden ook hier het beste geheel.” Ook met een voorsprong van zestig punten denkt Stoner nog niet aan consolideren. “Ik bekijk het race voor race en als het gaat zoals de laatste races (Stoner is de eerste die sinds Capirossi 2005 in Maleisië en Japan twee races achter elkaar weet te winnen, FW), dan komt de voorsprong vanzelf.” De Desmosedici GP7 hapte nog een aantal malen heftig naar Stoner. “Dat kwam omdat ik zelf foutjes maakte. In het verleden was een Ducati nog veel moeilijker te rijden.” De vrees dat Stoner een lichamelijk veeleisende machine als de Ducati niet de baas zou kunnen, blijkt ongegrond. “Aan het begin van vorig jaar had ik problemen met mijn schouder en vorig jaar in Maleisië had ik last van mijn rug. Maar al die tijd ben ik fit genoeg geweest, wat andere mensen daar ook van zeggen. Tegen het eind van de race reed ik vaak mijn snelste ronde. Het probleem vorig jaar was dat ik me niet helemaal happy voelde met het pakket (Honda/Michelin, FW). Dit jaar is dat anders en dit jaar ben ik fysiek ook sterker.”Stoner ziet de rest van het seizoen met vertrouwen tegemoet. “In Estoril en Valencia heb ik wedstrijden gewonnen en ook in Japan, Maleisië en Australië verwacht ik geen problemen. De enige onzekere factor is Misano, onze volgende race. Maar ik zie geen reden voor ongerustheid.” “Misschien is Casey nog hier of daar te verslaan”, hoopte tweede man Hopkins die op bijna acht tellen werd gereden. “Maar eerlijk gezegd heb ik voor Laguna gezegd dat hij wereldkampioen zou worden als hij daar zou winnen. Ik had het daar niet verwacht, maar hij deed het wel. Waar hij dan wel te kloppen is? Pfff…” Hopkins behaalde wel zijn beste prestatie uit zijn GP-carrière. Na de derde plaats in China stond hij nu een trede hoger. “China was mentaal zwaarder en ik had daar ook met Rossi te maken. Ik maakte daar een foutje, ook omdat ik zo bang was dat het weer niet zou lukken om op het podium te komen. Hier moest ik ook tot op de grens gaan, maar was het toch anders. Halverwege de race moest ik het kalmer aan doen. Maar de Suzuki wordt beter en de Bridgestones zijn dit jaar gewoon de beste banden. Daar hebben we veel aan te danken.”Pikant detail is dat Hopkins nu in de WK-stand op gelijke hoogte staat met teammaat Vermeulen. “Natuurlijk wil ik die graag verslaan. Ik wil in mijn laatste races voor Suzuki nog zo veel mogelijk op het podium staan. Het is mijn vijfde jaar bij het team; ze hebben er lang genoeg op moeten wachten.” Toch moet het wrang zijn dat de Amerikaan tijdens testsessies het 2008-materiaal aan Vermeulen over zal moeten laten. De toekomstige Kawasaki-coureur wilde niet klagen. “Ik heb nog genoeg andere dingen om te testen. Ik kan wel wat extra pk’s gebruiken.”Nicky Hayden stond voor het eerst sinds de GP van Portugal van vorig jaar op de eerste rij en was bovendien in Brno tijdens de kwalificaties voor de eerste keer snelste Honda-man in 2007. De wereldkampioen verloor na de start twee plaatsen, maar maakte één plaats snel goed – ten koste van teamgenoot Dani Pedrosa. Die werd op bijna drie seconden van Hayden vierde. Reden voor al te veel vrolijkheid was er echter niet bij Hayden. “Als je op dertien seconden van de winnaar finisht…. Na drie bochten dacht ik ‘dit ziet er goed uit’, maar Casey en John reden gewoon weg. Na de vrije trainingen hadden we de voorvork drastisch veranderd en dat pakte goed uit. Het was ook niet zo dat ik in de kwalificatie maar één snel rondje reed. We zaten er gewoon goed bij.”Hayden en Pedrosa kregen in Brno nieuwe onderdelen die hun RCV’s meer topvermogen zouden moeten opleveren. De nieuwe spullen brachten niet de gehoopte verbetering. “De topsnelheid was hoger, maar uit bochten voelt de motor te agressief aan. Het was demotiverend, eerlijk gezegd.” Gezien zijn positie in het WK is de scheidende wereldkampioen bereid veel testwerk te verrichten. “Ik zal niet zeggen dat ik hele trainingen zal opofferen, maar ik wil zeker tijd inleveren om dingen uit te proberen. Ik zal alles doen om volgend jaar met een voorsprong te beginnen. Ik wil alles testen wat maar enigszins zin heeft.” Nieuwe Michelin-banden die hij had gekregen, liet Hayden echter staan. “Dat risico vond ik te groot. Maandag en dinsdag na de race testen we die wel en dan zal ik ook verder werken met de nieuwe spullen van Honda. Het wordt een cruciale test.”Tussen de regels door klonk kritiek naar Honda en haar testrijderbeleid. “Tady Okada is in Suzuka razendsnel, maar in Motegi… Het zijn niet de tijden die Stoner rijdt, zeg maar. Misschien moet men meer testen in Europa na de races en moet men ook testrijders vaker met een wild card inzetten. Dan zie je waar je staat. Testrijders moeten op de limiet kunnen rijden.”Valentino Rossi was na afloop van de race zeer teleurgesteld. Hoewel hij zich na acht ronden voorbij Brno 2006-winnaar Loris Capirossi wist te werken, was het beste er toen al af. Capirossi counterde en ook Vermeulen was een maatje te groot voor Rossi. Randy de Puniet hield hij uiteindelijk op 0,6 seconden. “We verwachtten een moeilijke race, maar het was nog zwaarder dan verwacht”, verzuchtte Rossi. “We hadden totaal geen grip. Ik had voor een setting gekozen waarmee ik bochtensnelheid moest opofferen en daardoor kon ik niet rijden zoals ik wilde. Na een aantal ronden werd de achterband veel slechter en moest ik de race gewoon uitzitten. Op sommige stukken was ik sneller dan Capirossi, maar zijn Ducati kon ik op het rechte eind nooit bijhouden. En toen kwam Vermeulen ook nog…. Onze situatie is erg moeilijk, ook omdat we met verschillende problemen te maken hebben.”Die problemen liggen overduidelijk bij de banden en de tekortschietende Yamaha. Rossi reed in Brno met een nieuwe stroomlijn die aan de bovenkant breder was met een bobbel op de kuipruit. De topsnelheid van de Yamaha is al tijden een probleem en door een betere stroomlijnvorm hoopte de fabriek die gunstig te beïnvloeden. Rossi was na de kwalificatie tiende in de snelheidsmetingen en gaf nog ruim zeven kilometer topsnelheid toe op snelste man Stoner. Belangrijker was de test na die na de GP gepland stond. Rossi zou eindelijk het langverwachte nieuwe blok testen, hoewel het teammanagement alleen spreekt “nieuwe onderdelen”. Er werd op maandag en dinsdag regen verwacht…[BILD MOTOGP UND UNTERSCHRIFTEN][OPENER: 147535, ohne Unterschrift][Zweite Spread][Links]Op Brno kwamen de Honda’s goed uit de verf. Plek drie voor Nicky Hayden, plek vier voor Dani Pedrosa. Achterstand op Stoner: ruim dertien tellen. Pfff….[147567: Unterseite Linker Seite Zweite Spread. An Unterseite Bild abschneiden wegens zu viel Asphalt]Bij Yamaha is het lek nog niet boven. Valentino Rossi kwam er niet aan te pas en kon slechts machteloos toekijken, hier naar Loris Capirossi. [14688]Gemengde gevoelens bij het vieren van de tweede plek van John Hopkins? Misschien, want de Amerikaan vertrekt na vijf seizoenen bij Suzuki. [146929]Zo ontspannen gaat het er aan toe in het kamp waar de wind gunstig staat. Een ontspannen Casey Stoner dolt met zijn crew. [Rechts][147146]Casey Stoner nam direct na de start al het initiatief en gaf dat niet meer uit handen. [147149]Daar gaan ze…. Colin Edwards gaat gestrekt. Dat overkomt de Amerikaan niet vaak.[146750, quasi Freistehend an Rechter Seite anordnen]Plek twee was het niet, maar de derde plek was reden tot vreugde voor Nicky Hayden. [147032]Toewijding kan Toni Elias in ieder geval niet worden ontzegd. Verre van fit pakte de Spanjaard nog een elfde plek.[147228 bei MotoGP-rapport, ohne Unterschrift]PITSTOP[BILD: 147572]• Loris Capirossi stapt na vijf seizoenen Ducati over naar Suzuki. Voor 2009 heeft hij een optie. Ook Kawasaki had de veteraan een aanbod gedaan. “Ik heb na Duitsland weer een goed gevoel gekregen met de Ducati, maar de Suzuki geeft mij voor volgend jaar nieuwe motivatie”, vertelde Capirossi erg braaf. “Ik wilde ook rechtstreeks bij een fabriek betrokken blijven.” Eerder was al duidelijk geworden dat hij niet blij was met de manier waarop hij door Ducati behandeld was. Het feit dat hij verrast werd door de snelle bekendmaking van Marco Melandri’s komst bij Ducati en zijn eigen “degradatie” naar het D’Antin Team zat Capirossi niet lekker. Rizla/Suzuki-teammanager Paul Denning is blij dat hij zijn team rond heeft. “We waren eind 2005 al dicht bij een deal met Loris, maar toen kregen we het verhaal niet verkocht”, vertelde de Brit. “Ik ben vooral onder de indruk van Loris’ motivatie en zijn wil om te winnen.” Ducati heeft Capirossi toestemming gegeven om direct na de laatste GP de Suzuki te kunnen testen. Rizla maakte in Brno bekend dat de vloeitjesfabrikant zich nog voor één seizoen aan Suzuki verbindt. • Marlboro/Ducati-teammanager Livio Suppo reageerde gelaten op Capirossi’s kritiek en zijn vertrek. “Ik ben niet teleurgesteld”, aldus Suppo. “Het is als in een relatie: soms kan de verliefdheid verdwijnen. Bij D’Antin zou Loris gewoon volwaardig Ducati-fabriekscoureur zijn geworden, maar het had met logistieke zaken te maken dat we hem daar onder wilden brengen.” Het voormalig Ducati-boegbeeld zou echter financieel fors moeten inleveren. Kritiek op zijn persoon door Capirossi en Melandri’s huidige teambaas Fausto Gresini wuifde Suppo weg. “Loris is naast coureur ook mens en hij kan emotioneel reageren. Zijn seizoen is moeizaam verlopen en dan kan dat gebeuren. Wij wilden de bekendmaking over Melandri zo snel mogelijk na de race doen, omdat iedereen het toch al wist. Gresini heb ik direct na de race op de hoogte gebracht. Hij zegt dat hij van niets wist, maar dat is pertinent niet waar. Voor hem als teameigenaar is het zeker moeilijk te accepteren dat hij zijn toprijder verliest. Maar ik denk dat meneer Gresini de afgelopen zes seizoenen niet heeft mogen klagen.”[BILD: 146712]• Colin Edwards bereikte zaterdagavond een mondelinge overeenkomst met het Yamaha Tech 3-team van Hervé Poncharal. Yamaha zou Edwards’ salaris betalen gedurende het eenjarige contract. Verder worden de geruchten steeds sterker dat Bridgestone volgend jaar alle vier Yamaha’s zal voorzien van banden. Wie bij Tech 3 de grote geldschieter wordt (nu wordt het grootste deel van het budget opgehoest door Dunlop) is nog niet bekend, maar de verwachting is dat James Toseland Hannspree meebrengt als subsponsor. “Ik ben bezig uit te vinden wat Hannspree doet met het budget dat vrijkomt door hun vertrek bij Gresini”, vertelde Poncharal. “Ik zou het graag overnemen.” • Alberto Puig ging in Brno in gesprek met de leiding van KTM om voor volgend jaar samen met Red Bull en Repsol een vuist te kunnen maken tegen Aprilia. Alvaro Bautista zou een aanbod hebben gekregen van 2 miljoen euro om KTM te tekenen. De centen zullen dan niet (alleen) komen van de fabriek uit Mattighofen, maar vooral van Red Bull. Voor Bautista zal een lastige beslissing worden, want de Spanjaard zou in 2009 bij Aspar wellicht over MotoGP-materiaal van Suzuki kunnen beschikken.• Konica Minolta-teambaas Gianluca Montiron verwacht dat de Japanse hoofdsponsor gebruik gaat maken van de optie die het heeft voor 2008. “Het hangt allemaal van het plan af dat ik ga presenteren, maar het ziet er goed uit”, aldus Montiron. De Italiaan verwacht over enkele GP’s concreter te kunnen zijn, maar sluit drastische maatregelen niet uit. “Als iets niet werkt, moet ik zorgen voor verandering, ook als dat gaat om een rijder of een bandenmerk.” Montiron ontkent niet gesproken te hebben met Lucio Cecchinello over een samenvoeging van de twee teams. “Praten kan altijd, maar op dit moment kan ik Lucio meer bieden dan hij mij. Het moet wel van twee kanten komen. Voor mij staat vast dat dat team dan het Konica Minolta Team moet heten. Mijn eerste optie is om door te gaan met onze huidige structuur.” • Shinya Nakano, Carlos Checa en Toni Elias beschikten in Brno alledrie over het uitlaatsysteem waarmee Hayden, Pedrosa en ook Melandri al reden. Elias maakte 51 dagen na zijn crash in Assen zijn come back. De Spanjaard reed met een speciale deels plastic, deels carbon beschermer in de broekspijp van zijn pak. Elias en Nakano kregen in Brno ook een nieuw chassis. • De Kawasaki-rijders Randy de Puniet en Anthony West probeerden beiden in Tsjechië een nieuw chassis en een nieuwe swingarm. Roger Lee Hayden reed in Amerika met een testmachine uit Japan en reed al met de nieuwe spullen. Daarnaast werd ook het blok van de ZX-RR aangepakt, wat resulteerde in meer toeren en een beter bruikbaar vermogen. Ook is de Kawa voorzien van een nieuwe koppeling. [BILD 145908]• Alex de Angelis heeft vier opties voor 2008. Hij kan blijven bij Aspar, maar ook aanbiedingen van Pramac/Ducati, Gresini/Honda en LCR/Honda. Volgens zijn manager Carlo Pernat zou het Gresini-aanbod voor De Angelis het beste zijn. “Honda kan één jaar fouten maken met een machine, beslist geen twee jaar”, meent Pernat die blijkbaar ook meer vertrouwen heeft in de Bridgestones voor het Gresini-team dan in de Michelins van Lucio Cecchinello’s LCR Team. De Angelis reed in zijn 125 cc-jaren al voor Cecchinello. • Makoto Tamada en zijn huidige teammaat Sylvain Guintoli hebben hun diensten ook aangeboden bij D’Antin/Ducati. Guintoli heeft inmiddels een voorcontract getekend en zorgde voor een grote verrassing door op vrijdag de snelste tijd van de dag te zetten. Dankzij een qualifier én dankzij chassisverbeteringen van Yamaha. Hoewel teambaas Hervé Poncharal de Yamaha-leveringen ontkende, bevestigde een bron binnen het team de nieuwe spullen van de fabriek. Die gaven aan de achterkant van de machine meer gevoel. [BILD 143180]• Roger Lee Hayden zou graag dit seizoen nog enkele malen met een wild card deel willen nemen aan een GP. Bij zijn MotoGP-debuut in Laguna Seca finishte de jongste Hayden als tiende en was daarmee beste Amerikaan. Zegsman Ian Wheeler denkt dat het zal blijven bij een optreden tijdens de laatste GP in Valencia.• In Misano wordt de bandenregel voor Michelin- en Bridgestonerijders op verzoek van de fabrikanten eenmalig aangepast. Omdat het gemodificeerde circuit na een afwezigheid van dertien jaar weer op de kalender staat, krijgen de MotoGP-coureurs op vrijdag niet alleen een uur extra training (de kwartliters en 125 cc-mannen respectievelijk 30 en 15 minuten), maar één extra voorband en twee extra achterbanden gebruiken. Het totaal komt daardoor op 34. 125 cc: Faubel klopt lokale heldenMaar liefst 30.000 Hongaren staken zondag de grens over om hun landgenoot Gabor Talmacsi te zien winnen in de Tsjechische GP. De WK-leider na tien races verkeerde in bloedvorm en klokte zijn vijfde pole van het jaar. Talmacsi nam ook kopstart, maar was niet in staat om weg te rijden van zijn achtervolgers. Mattia Pasini, maar ook Faubel en Sergio Gadea bleken niet los te rijden. Lukas Pesek had na twee crashes in de training wat goed te maken voor het hartstochtelijk meelevende thuispubliek. Dat deed de Tsjech ook in de race. Na een wat aarzelend begin meldde hij zich bij de kopgroep die zo uit vijf rijders bestond. Van teamorders bleek geen sprake, want Talmacsi en Faubel namen geen enkel moment gas terug voor elkaar. Door onderlinge foutjes leek Pasini wel een voorsprong te kunnen pakken, maar ook de Italiaan werd weer binnengehengeld. Naast Talmacsi en Pasini meldde ook Gadea zich eenmaal als leider in de race. Vlak voor Talmacsi gleed de Spanjaard echter drie ronden voor het einde roemloos onderuit. Het bracht Talmacsi even uit het ritme, maar toch behield hij de kans op de overwinning. Dat had Talmacsi te danken aan een fout van koploper Pasini die naast de baan raakte en veel snelheid verloor. De laatste ronde zat het kwartet plots weer dicht bij elkaar, waarbij zich nu eindelijk ook Pesek nadrukkelijker manifesteerde. Pasini en de nieuwe leider Faubel bestookten elkaar met aanvallen, terwijl Pesek Talmacsi van het podium wist te houden. Faubel won zo zijn derde race van het jaar voor Pasini en heroverde bovendien de leiding in het kampioenschap. Talmacsi kijkt door zijn vierde plaats (op minder dan drietiende van Faubel) nu tegen een achterstand van tien punten aan. Pesek kwam in Tsjechië op gelijke hoogte met de als vijfde gefinishte Tomoyshi Koyama. Joey Litjens vertrok van een 28e startplaats en was daar niet ontevreden mee. Litjens produceerde weer een fantastische start, maar zijn negentiende plaats na de eerste ronde werd uiteindelijk een 24e. Hugo van den Berg kende een redelijk weekend. Vanaf de 26e startplaats kwam Van den Berg door een totaal onwillende motor echter al snel in een niemandsland terecht. De Aprilia-coureur finishte ontgoocheld als 27e. [BILD 125 CC + Unterschriften][177074]Hoe spannend het was? Nou, zo spannend! Hector Faubel laat nipt Mattia Pasini en Lukas Pesek (52) achter zich.[147345]Lukas Pesek vierde de derde plek in zijn thuis-GP als een overwinning. [147544]Makkelijk ging het, onder andere door tegenstand van thuisrijder Lukas Pesek, niet, maar Hector Faubel pakte toch zijn derde seizoenswinst. 250 cc: Lorenzo evenaart PedrosaIn de periode voorafgaand aan de Tsjechische GP stapte Jorge Lorenzo in het diepste geheim in Almerià op een Yamaha M1. Lorenzo mocht “vier of vijf rondjes” proeven aan zijn nieuwe werkpaard voor 2008. De 250 cc-kampioen werd tijdens de Michelin-test echter betrapt, maar wilde er maar weinig over kwijt. “Ik was in vakantie in de buurt”, grijnsde hij. “Belangrijker is dat ik eerst het seizoen 2007 goed afsluit.” Met zijn zevende pole van het jaar bleek scheen Lorenzo ook weer in uitstekende doen. De als vanouds tegensputterende Andrea Dovizioso dook direct na de start in de slipstream van kopstarter Lorenzo, maar verder kwam de Italiaan ook niet. Alex de Angelis kon het hoge tempo van de twee snelste mannen uit het kampioenschap niet vasthouden en werd van de derde plaats verdrongen door Mika Kallio. Na een foutje van de Fin dook De Angelis gretig in het gat, maar toen Kallio toch de deur sloot, crashte hij. Het was voor De Angelis de tweede schuiver van het weekend. Hij pakte de machine nog wel op, maar finishte slechts als elfde. Lorenzo wist in de slotfase nog te versnellen, Dovizioso consolideerde en Kallio schreef zijn tweede podium op rij bij. Het betekende voor Lorenzo zijn derde overwinning in Brno, curieus genoeg telkens voor Dovizioso. Dankzij zijn zevende overwinning van 2007 kwam Lorenzo op gelijke hoogte met Dani Pedrosa en Sito Pons. De Spanjaarden hebben nu alledrie vijftien 250 cc-zeges achter hun naam staan.Hector Barbera hield in een aardig gevecht Alvaro Bautista en Hiro Aoyama achter zich. Taro Sekiguchi kwam tijdens de warm up zeer zwaar ten val over de machine van de gecrashte Marco Simoncelli. Sekiguchi kon de op de baan getolde Gilera niet meer ontwijken en vloog met een salto van zijn machine. De roerloze Sekiguchi werd na inspectie in het medisch centrum per heli naar Brno gevlogen voor verder onderzoek. Daar werden een gebroken bekken en twee gebroken ribben geconstateerd, blessures die gezien de aard van de angstaanjagende crash nog meevielen. De voormalige Japanse en Europese kampioen heeft de laatste jaren weinig geluk. Hij brak in 2005 tijdens een wintertest in Jerez zijn been. Bij zijn come back overkwam hem dat op hetzelfde circuit in exact dezelfde bocht nogmaals. [BILD 250 CC + Unterschriften][147301]Bekend beeld in de 250cc: even kan de concurrentie volgen, maar dan verdwijnt Jorge Lorenzo uit beeld op weg naar weer een zege, nummer zeven alweer. [147466]Mika Kallio (36) maakte het Alex de Angelis moeilijk, te moeilijk. De San Marinees crashte in een poging Kallio te passeren, maar werd nog elfde. [147268]Waarschijnlijk krijgt Jorge Lorenzo al kwantumkorting bij de champagneleverancier. Uitslagen Brno, Tsjechië125 cc – 19 ronden = 102,657 km1. Hector Faubel (E), Aprilia 2. Mattia Pasini (I), Aprilia 3. Lukas Pesek (CZ), Derbi – snelste ronde4. Gabor Talmacsi (HON), Aprilia – pole5. Tomoyoshi Koyama (J), KTM 6. Pol Espargaro (E), Aprilia 7. Simone Corsi (I), Aprilia 8. Michael Ranseder (AUS), Derbi 9. Randy Krummenache (CH), KTM10. Sandro Cortese (D), Aprilia 11. Esteve Rabat (E), Honda 12. Joan Olive (E), Aprilia 13. Bradley Smith (GB), Honda 14. Alexis Masbou (F), Honda 15. Stefano Bianco (I), Aprilia 24. JoeyLitjens (NL), Honda 27. Hugo van den Berg (NL), ApriliaWK-tussenstand1. Hector Faubel 179 2. Gabor Talmacsi 169 3. Lukas Pesek 129 4. Tomoyoshi Koyama 129 5. Simone Corsi 119250 cc – 20 ronden = 108,06 km1. Jorge Lorenzo (E), Aprilia – pole en snelste ronde2. Andrea Dovizioso (I), Honda 3. Mika Kallio (SF), KTM4. Hector Barbera (E), Aprilia 5. Alvaro Bautista (E), Aprilia 6. Hiroshi Aoyama (J), KTM7. Thomas Luthi (CH), Aprilia 8. Julian Simon (E), Honda 9. Shuhei Aoyama (J), Honda 10. Roberto Locatelli (I), Gilera 11. Alex de Angelis (RSM), Aprilia 12. Fabrizio Lai (I), Aprilia 13. Aleix Espargaro (E), Aprilia 14. Karel Abraham (CZ), Aprilia 15. Efren Vazquez (E), ApriliaWK-tussenstand1. Jorge Lorenzo 216 2. Andrea Dovizioso 186 3. Alex de Angelis 176 4. Alvaro Bautista 127 5. Hector Barbera 103MotoGP – 22 ronden = 118,866 km1. Casey Stoner (AUS), Ducati – pole en snelste ronde2. John Hopkins (USA), Suzuki 3. Nicky Hayden (USA), Honda 4. Dani Pedrosa (E), Honda 5. Chris Vermeulen (AUS), Suzuki 6. Loris Capirossi (I), Ducati 7. Valentino Rossi (I), Yamaha 8. Randy de Puniet (F), Kawasaki 9. Alex Barros (BRA), Ducati 10. Carlos Checa (E), Honda 11. Toni Elias (E), Honda 12. Anthony West (AUS), Kawasaki 13. Sylvain Guintoli (F), Yamaha 14. Shinya Nakano (J), Honda 15. Kurtis Roberts (USA), KR212VWK-tussenstand1. Casey Stoner 246 2. Valentino Rossi 186 3. Dani Pedrosa 168 4. Chris Vermeulen 124 5. John Hopkins 124Kijk voor volledige stanPlaats hier uw tekst

Gerelateerde artikelen

Eerste Test Honda e-Clutch

Eerste Test Honda e-Clutch

11 april, 2024

Een oplossing voor een niet bestaand probleem? Dat sluimerde onderweg naar de presentatie van de nieuwe Honda ...
Eerste Test Honda CBR600RR

Eerste Test Honda CBR600RR

11 april, 2024

Ooit was supersport een gouden klasse, waarin de Japanse fabrikanten vele duizenden units verkochten, maar rond ...
Eerste Test Kawasaki Ninja 500

Eerste Test Kawasaki Ninja 500

11 april, 2024

Kawasaki en Ninja zijn net zo’n onlosmakelijke combinatie als de Dikke en de Dunne, Johan Cruijff en nummer 14 en ...
Eerste Test Honda Fireblade

Eerste Test Honda Fireblade

28 maart, 2024

Eind jaren 90 omvatte de elektronica op superbikes zoals de Fireblade amper meer dan een paar sensoren en kabeltjes ...
Direct meer lezen? Neem een jaarabonnement
  • Direct toegang tot het digitale archief met meer dan 350 magazines.
  • 24 uitgaven per jaar
  • Elke twee weken thuis in de bus
Direct toegang aanvragen
Een jaar MotoPlus voor slechts 55,-