Zoekresultaten voor: vn 900

Occasion Kawasaki VN900

Vet, echt vet. En precies daarom vindt het merendeel van de cruiser-gemeenschap de Kawasaki VN900 mooi en begerenswaardig. Ook niet verkeerd: de VN heeft onmiskenbaar klasse en uitstraling, zonder al te veel te kosten. In de cruiser middenklasse is dit een fiets waarop je gezien wilt worden! De...

Compacttest Kawasaki VN900 Custom

Met de VN900 Custom heeft Kawasaki behoorlijk raak geschoten. In veel Europese landen is de 50 pk sterke custom na de populaire ER-6-serie inmiddels de meest geliefde Kawasaki. En terecht. Laten we wel wezen, voor een relatief zacht prijsje van € 8748,- heb je eigenlijk alles wat het rijden...

Occasion: Kawasaki VN800 Classic

Beter goed nagemaakt dan slecht bedacht. Deze oer-Hollandse kreet is zelfs de Japanners niet ontgaan. Het beste bewijs daarvoor: de Kawasaki VN800 Classic.IFMA 1994. Op de dag voordat ’s werelds grootste motorbeurs geopend wordt, ontdekt een oplettende schoonmaker en liefhebber van...

Occasion Honda CBR900RR Fireblade

Hij sloeg in als een 500-ponder, maar was zo licht als een veertje en de eerste motor waar het om de pk/gewichtsverhouding ging: de Honda CBR900RR Fireblade: 124 pk versus 185 kilo. Twintig jaar geleden alweer en destijds een enorme sensatie. Honda mag je gerust beschouwen als Japans meest...

Occasion Kawasaki Vulcan VN1500/1600

De VN15 bestond al een tijdje als chopper afgevaardigde van Kawasaki. Totdat er onrust ontstond in de tot dan toe soeverein geachte chopperscene. Met de toevoeging van twee nullen en het woord ‘Classic’ veranderde er meer dan de waarde van nul en de kwinkslag naar nostalgie deden...

Eerste Test Kawasaki VN1700 Classic/Tourer

Na het verdwijnen van de VN1600’s afgelopen jaar, wegens het niet voldoen aan de Euro3-eisen, ontstond er een behoorlijk gat tussen de lichte VN900 en de zware VN2000. Die ruimte wordt dit jaar opgevuld door de compleet nieuwe VN1700-lijn, waarvan we kennis maakten met de VN1700 Classic en...

Eerste Test Kawasaki VN1700 Classic/Tourer

Na het verdwijnen van de VN1600’s afgelopen jaar, wegens het niet voldoen aan de Euro3-eisen, ontstond er een behoorlijk gat tussen de lichte VN900 en de zware VN2000. Die ruimte wordt dit jaar opgevuld door de compleet nieuwe VN1700-lijn, waarvan we kennis maakten met de VN1700 Classic en...

Occasion Kawasaki Vulcan S

Het motorleven kan zo heerlijk ongecompliceerd zijn: opzadelen en wegrijden zonder je zorgen te maken. Cruisen in de ware zin van het woord. De Vulcan S past perfect in dat plaatje. Lees dit hele artikel inclusief de foto's in ons digimagazine Soft-choppers zijn dood - lang leve de Vulcan...

14 juni: Vulcans in Venray

Zaterdag 14 juni heeft Motor Venray een uniek evenement voor je gepland, de Vulcan dag! Deze spectaculaire happening begint om 09:00 en eindigt om 16:00. Tijdens deze dag kun je komen proefrijden op de volgende modellen: VN 900 Custom VN 900 Classic LT W 800 Anniversary VN 1700...

Mijn Trots – Jan Talmon

Eigenlijk wilde Jan Talmon (64) al direct na zijn huwelijk gaan motorrijden, het kwam er alleen niet van. Tot hij op vaderdag 2004 een proefles cadeau kreeg en direct verknocht was aan de tweewieler. Zijn garage telt inmiddels meerdere juweeltjes, waaronder deze VN2000 Limited uit 2006: “Ik wist...

50 jaar Kawasaki Z-historie, speciaal jubileummodel?

Komend jaar viert Kawasaki 50 jaar Z-historie. In een teaser-video hinten de Japanners op iets speciaals om dat te vieren. In de jaren zeventig legde Kawasaki de basis voor de Z-familie. Inmiddels zijn we een halve eeuw verder en dat feestje willen ze bij Kawasaki groots vieren. Tenminste, als we...

Occasion: dikke Japanse cruisers

Eind jaren 90 en begin jaren nul waren volumineuze cruisers uit Japan met recht hot te nomen, en dat terwijl de beoogde clientèle toch echt in Amerika woonde. Lang duurde hun populariteit op de motormarkt echter niet. Iets dat overigens niet per se aan de klanten lag. Zo was het uiteindelijk de...

102 octaan verdwijnt bij pompstations door verplichtstelling E10

Een flink aantal tankstations waar tot op heden 102 octaan – oftewel Competition102 – getankt kon worden, zitten vanaf 1 oktober zonder.  De reden hiervoor is dat aanbieders van brandstof vanaf dan verplicht zijn E10 biobrandstof op de pomp te hebben. Onder meer Esso, Texaco en Firezone hebben...

Nieuwe namen aan de pomp: Let op met E10 benzine

Zoals Europees afgesproken heten brandstoffen als Euro95, Euro98 en Diesel nu E10, E5 en B7. En hoewel de meeste pompen nog geen echte E10 leveren – want er zit doorgaans tot 7 procent bio-ethanol in de Nederlandse benzine – moet dat in 2020 wel zo zijn. Maar opgepast: veel oudere motoren met...

Kawasaki demo weekend in Apeldoorn

Op zaterdag 30 april en zondag 1 mei organiseert Premium Motors in samenwerking met Kawasaki Nederland, de Kawasaki demodagen in Apeldoorn. En jij bent natuurlijk van harte welkom. Tijdens deze dagen kun je geheel vrijblijvend proefrijden op diverse Kawasaki 2016 modellen: Ninja 300 • Z300 •...

Reizen Faeröer Eilanden

Wie zonnige dagen, witte zandstranden en een lauwwarme zee zoekt, heeft op de Faeröer Eilanden werkelijk helemaal niets te zoeken. Met driehonderd dagen regen per jaar, de ruige Atlantische Oceaan en steile kliffen naast de deur is het meer een bestemming voor de weerbestendige diehard...

Occasion: dikke Japanse cruisers

Gigantisch! En uit Japan. Vaak bestempeld als schaamteloze kopie van Amerikaanse voorbeelden van Harley en Indian, hebben Japanse cruisers toch zo hun eigen stijltje. Op deze pagina´s een selectie dikke cruisers, die je vaak pas in tweede instantie ontdekt en ook nog redelijk waardevast...

Occasion: middenklasse cruisers

Sport? Slecht voor het hart. Middenklasse cruisers hebben een niet al te sterk hart en kampen duidelijk met overgewicht. Maar dat hart is wel van goud en ze zijn lekker makkelijk in de omgang. Slechts 50 pk om een dikke 250 kilo vooruit te stuwen. En wie bij voorkeur lekker vlot onderweg is, wordt...

Tips & Tricks MP 22-2011

Twaalf jaar geleden was het de Suzuki Hayabusa die als eerste productiemotor de magische grens van 300 km/uur slechtte en echte superbikes daarmee ver achter zich hield. Destijds had de moeder aller speedbikes genoeg aan 175 pk en zijn nogal onorthodoxe stroomlijn om die snelheid te bereiken. De...