+ Plus

Test 8 leren combi’s

Leer is bij de meeste motorrijders nog altijd de eerste keus als het om de bescherming en comfort gaat. In de test acht klassieke combi’s van al evenzo klassiek rundleer zowel voor een vlotte bochtendans als relaxed cruisen.Je zou haast denken dat rijders van cruisers of klassieke naked bikes niet vallen. Tenminste, wanneer je de beschermingsuitrusting van de leren combi’s uit deze test bekijkt. Doorgaans zijn ze wel voorzien van protectoren, maar dan wel op een uiterst spaarzame manier. Waar het over de bescherming van schouders, ellebogen en knieën gaat liggen de afzonderlijke fabrikanten doorgaans wel op één lijn. Die lichaamsdelen kunnen unaniem rekenen een fatsoenlijk stukje bescherming in de vorm van echte protectoren, al zijn er fabrikanten die menen wel erg kleine protectoren te moeten gebruiken in erg grote herenmaten. Het hoofdstukje heupprotectoren daarentegen blijkt bij veel fabrikanten geliefd om de rode stift er eens bij te pakken om de kostprijs te drukken. Alsof bij een val de heupen gevrijwaard zijn van het opvangen van harde klappen, een op z’n minst twijfelachtige redenatie. Niet dat er helemaal niets zit, de meeste fabrikanten kiezen in het heupbereik namelijk voor dunne foam protectoren. Maar dat is feitelijk niets meer of minder dan een placebo, het voelt goed dat er wat zit, maar mocht het misgaan dan is de werking nul komma nul. En het is niet zo dat de fabrikanten het nut van heupprotectoren niet erkennen, want bijna alle broeken zijn standaard voorbereid op CE-protectoren uit het accessoire programma. Wat betreft rugprotectoren is het beeld al niet veel zonniger. Slechts twee van de acht jassen uit de test zijn standaard uitgerust met een ordentelijke rugprotector. En ook hier weer hetzelfde verhaal als bij de heupen, er wordt door de overige zes fabrikanten blijkbaar wel waarde gehecht aan een degelijke rugprotector, want alle jassen zijn uitgerust met een zak die moeiteloos een CE-gekeurd exemplaar wegslikt. Uiteraard alleen tegen meerprijs. Navraag leert dat er bij sommige fabrikanten een nogal opvallende zienswijze ten grondslag ligt aan deze visie: rugprotectoren zijn intussen zo gangbaar, nagenoeg iedereen heeft er al eentje en dus kan er op dit punt simpelweg bespaard worden. Juist, ’t is maar te hopen dat deze trend zich niet doorzet en bijvoorbeeld een dealer bij aflevering van een nieuwe machine geen olie meer in het carter doet, omdat de meeste motorrijders thuis toch wel een paar liter onder de werkbank hebben staan. Een ander wederkerend punt van kritiek is de verbinding tussen jack en broek. Rondom lopende ritsen zijn intussen gelukkig gemeengoed, al schort het in veel gevallen echter nog wel aan een degelijke uitvoering ervan. Wordt de ristsluiting bij alle broeken nog zoals het hoort direct aan het leer genaaid, bij de jacks is het vaak de voering die als ondergrond fungeert. Bij een val is het de zwakste schakel die als eerste los laat, ofwel de rits zelf blijft intact, het is simpelweg de voering die scheurt. Qua uiterlijk slaan de verschillende combi’s dus absoluut een goed figuur, alleen aan de binnenzijde hapert er nog het een en ander. Ze mogen dan klassiek zijn qua looks, wat betreft bescherming betreft wil je gewoon bij de tijd zijn!________________________________________[KASTEN LEDERKOMBIS RICHTIG PFLEGEN]EEN GOEDE VERZORGINGWASH AND GOWie niets doet, doet ook niets fout. De waarheid als een koe? Niet waar het op het onderhoud van leer aankomt, daarom geven wij je een aantal verzorgingstips.- Er zijn meer dan 300 leersoorten, die echter in de basis allemaal hetzelfde onderhoud vergen. En dat onderhoudstour begint op een welhaast kinderlijk eenvoudige manier: met een blik op het waslabel in broek of jas.- Leer staat bekend als slijtvast en is desondanks toch elastisch, een bijna ideale combinatie voor ons motorrijders. Na verloop van tijd kunnen die eigenschappen echter steeds minder, omdat de kwaliteit van het leer afhangt van het evenwicht tussen vocht (water) en vet. Neemt het vetgehalte toe, bijvoorbeeld door het dragen, dan wordt het aandeel water verhoudingsgewijs minder. En dan zijn er ook nog andere schadelijk invloeden als hitte, vocht, UV-straling en vuil die het leer bovenmatig doen verouderen. Gevolg: het leer wordt droog en broos.- Ondanks dat sommige reclames anders beweren, kan leer niet worden gerepareerd. Mocht de vezelstructuur door droogte scheuren, en dat kan al gebeuren bij het simpelweg opvouwen, dan is de schade onomkeerbaar. Zonde, want het is het juist de elasticiteit van de vezelstructuur die het leer zacht en soepel maakt.- De meeste leren motorkleding kan probleemloos in de wasmachine (max. 40°). Het enige dat je vooraf hoeft te doen is de protectoren verwijderen. Neem ook geen standaard wasmiddel, maar een speciaal leerwas- of onderhoudsmiddel. En let erop, wasverzachters zijn buiten geheel onnodig ook echt taboe! Wasverzachter hecht zich namelijk aan de vezel en zorgt er daardoor voor dan andere onderhoudsmiddelen als leerspray hun werk niet kunnen doen. – Het belangrijkste deel van het wassen is het droogproces. De grootste gevaren zijn hitte (wasdroger, verwarming) en directe zon. Ze versnellen het verouderingsproces dermate snel dat het funest is voor het leer. De beste aanpak: op kamertemperatuur laten drogen op een hanger. – De droogfase van het wasproces sluit je af met het spaarzaam aanbrengen van belangrijke verzorgingsmiddelen als impregneerspray en leervet. Deze geven het leer zijn broodnodige natuurlijke voedingsstoffen terug en beschermen het tegen vocht, verbleken en uitdroging.- Naar gelang het oppervlak moet het leer met bijpassende producten verzorgen. Kies voor matte oppervlakken ook een mat verzorgingsmiddel om een ongewild glanzend oppervlak te voorkomen.[BILSUNTERSCHRIFT KASTEN]Wassen en verzorgen: de twee essentiële basiszaken bij het onderhoud van leer. Grootste vijand van leer is uitdroging waardoor het broos wordt.________________________________________[KASTEN PROTEKTOREN AUF DEM PRÜFSTAND]PROTECTOREN OP DE PIJNBANKIN VRIJE VAL OMLAAGDat kan nog spannend worden. Volgens de Europese, en inmiddels aardig gedateerde, norm voor gewrichtsprotectoren (EN 1621-1 uit 1998) mag de maximale gemiddelde restkracht 35 kN bedragen. De eisen die aan de meer recenter norm voor rugprotectoren worden gesteld, zijn daarentegen aanzienlijk hoger. Al naar gelang de klasse (level 1 of 2) mag de gemiddelde restkracht maximaal negen of achttien Kilonewton bedragen nadat een gewicht van 5 kilo in een vrije val vanaf één meter hoog op de protector is gevallen. Het aanscherpen van de Europese norm zou derhalve geen overbodige luxe zijn, echter in plaats daarvan komt er net als bij de norm voor rugprotectoren enkel een tweede level bij. Dat gewrichtsprotectoren doorgaans best op hetzelfde niveau kunnen opereren als rugprotectoren laat onze laboratoriumtest zien. Vier van de acht protectoren overtuigen namelijk met restwaardes die gedeeltelijk al duidelijk onder de 20 kN liggen. Net als bij eerdere tests gaat het nog altijd vaak mis bij de grootte van de protectoren. Dainese en Spidi zoeken namelijk deels hun toevlucht tot type A protectoren voor een herencombi maat 54, terwijl deze eigenlijk bedoeld zijn voor kinder- en de kleinere damesmaten. Al vanaf herenmaat M zijn protectoren type B (staat op het product) de betere keus.[UNTERSCHRIFTE]De kleine (Spidi) protector type A is eerder bedoeld voor kleinere damesmaten. In dit geval doet de grootte er wel degelijk toe.Kantje boord: de Rev’It protector schurkt heel dicht tegen de maximale restkracht aan, de Vanucci protector laat zien hoe het ook kan.________________________________________[TEXT BEI FAZIT]CONCLUSIEEen klassieke look hoeft niet te botsen met de huidige geldende beschermingsnorm. Toch is zijn het enkel Hein Gericke, Polo en Spidi die naast de gangbare zaken ook nog óf rug óf heup beschermen conform CE-norm. Een volledig protectorenpakket biedt helaas geen enkele fabrikant. Dat je met een beperkt budget prima voor de dag kunt komen laat testwinnaar Vanucci zien, met de Competizione III zit je heel goed op heel verschillende motorfietsen. Als het op extra bescherming aan komt, dan zijn er altijd nog de optionele protectoren. De Spidi outfit weet zich op geen enkel vlak echt in de kijker te spelen en sluit de rij. ________________________________________[KASTEN UNTERSCHIEDLICHE MODELLE]BÜSENogaroImporteur: Büse Nederland, tel. +49 (0)24-711 2690, www.beuse.dePrijs: € 389,95 (jas); € 309,95 (broek); setprijs € 699,90 Maten: 48 t/m 64 en 26 tot 30, broek in lengtematen verkrijgbaarKleur: zwartGewicht: 5,6 kg (maat 54)Land van herkomst: VietnamMateriaal: waterafstotend geïmpregneerd rundleer, uitneembaar Sympatex membraanPASVORM EN DRAAGCOMFORT Met een verhoudingsgewijs ruime, ontspannen snit spreekt de Büse combi in het bijzonder tourrijders en cruisers aan. Maar door zijn gelaagde opbouw (met uitneembaar ademende menbraan) voelt hij echter wat stug aan. De proporties van mouwen en broekspijpen kloppen, door de vier zakken op de brost vormen er zich echter plooien die zelfs rechtop zittend al voor vervelden drukpunten zorgen. Dat geldt overigens ook voor de gesp aan de broek. Jas en broek vallen in combinatie met onderkledingdoor (windstopper) wat krap uit. Hecht je waarde aan wat draagcomfort, dat zul je een maatje groter moeten kiezen.VEILIGHEIDDe protectoren met goede schokabsorptiewaarden liggen stevig en drukvrij aan op schouders, ellebogen en knieën. Rug en heupen zijn slechts dun gevoerd en kunnen enkel tegen meerprijs van echte CE-protectoren worden voorzien. De rondlopende rits is bij de broek aan het leer gestikt, bij de jas alleen aan de voering. De jas is uitgerust met een dunne reflecterende bies, die echter maar nauwelijks zichtbaar is in het donker. UITRUSTING EN AFWERKINGHelemaal waterdicht en voor de warmere dagen voorzien van uitstekend werkende, ruime ventilatieopeningen. Wat betreft de warmtehuishouding klopt alles prima. De hoogwaardige afwerking en de aandacht voor details zorgen voor een nette aanblik.CONCLUSIEEen solide vier seizoenen combi waarbij het hier en daar wat knelt, klemt en drukt. Qua gebruiksvriendelijkheid overtuigen de hanteerbare ritsen en makkelijk te sluiten drukknopen. Op het gebied van veiligheid is er echter nog duidelijk ruimte voor verbetering.[LOGO MOTOPLUS]-oordeel: goed________________________________________DAINESECage / AlienImporteur: D’ Ieteren Sports, tel. +32 (0)2-536 5111, www.dieteren.com Prijs: € 349,00 (jack); € 329,00 (broek); setprijs € 678,00Maten: jack 44 t/m 62, broek 44 t/m 60 in lengte- en breedtematenKleur: zwart, zwart/wit, zwart/blauw, zwart/roodGewicht: 4,4 kg (maat 54)Land van herkomst: OekraïneMateriaal: Rundleer met een vast ingenaaide polyester voeringPASVORM EN DRAAGCOMFORTInstappen en blij worden. Deze Dainese combi vormt de ideale mix tussen toeristisch comfort en sportiviteit. Het enige minpuntje: de kraag kent een redelijk wijde snit, zelfs met een goede shawl om tocht het nog in de nek. Het jack met zijn lange rugpand en de broek met zijn brede en bovenal hoge boord zijn zelfs bij een sportieve zithouding tochtvrij. VEILIGHEIDDe voor Dainese kenmerkende hardschalen protectoren zijn goed gepositioneerd bij ellebogen, schouders en knieën en hebben geen drukpunten.. De schokabsorptiewaarden zijn goed, de beschermde oppervlakken daarentegen deel te klein (schouderpartij). Enkel op de heupen zit extra voering, rug en borst kunnen tegen meerprijs conform CE-norm worden beschermd. De verbindingsrits zit bij de broek aan het leer genaaid, bij het jack alleen aan de voering. De reflecterende delen doen hun werk goed.UITRUSTING EN AFWERKINGSoepel, maar lekker stroef leer zorgt voor een prima grip. Goed hanteerbare ritsen, stevig sluitende drukknopen en doordachte, praktische details maken de combi af. Prima.CONCLUSIEDe fraai gemaakte toercombi met zijn sportief strakke snit is erg breed inzetbaar, zowel op moddervette cruisers als coole nakeds sla je er een goed figuur mee. Zoals gewend van Dainese is de afwerking van hoog niveau.[LOGO MOTOPLUS]-oordeel: goed________________________________________HEIN GERICKETripmasterImporteur: Hein Gericke Nederland, tel. 020-411 9269, www.hein-gericke.nl Prijs: € 279,95 (jas); € 229,95 (broek); setprijs € 509,90Maten: jack 50 t/m 60, broek 48 t/m 58 en 25 t/m 27Kleur: zwartGewicht:4,5 kg (maat 54)Land van herkomst: PakistanMateriaal: rundleer met uitneembare polyester voeringPASVORM EN DRAAGCOMFORT Reizen of racen? Bij de Tripmaster komen de testers er niet uit. Waar de broek met zijn recht snit van de broekspijpen relatief meer op comfortabel toeren is gericht, kiest het jack met sportief voorgevormde armen voor een lekker actief gebogen zithouding juist voor de sportieve weg. Bij het aanpassen komt er een mix van maten voorbij, de broek valt redelijk ruim uit terwijl je voor het strak gesneden jack al snel een maat groter kies dan normaal.VEILIGHEIDDe boekhouder heeft niet op de kosten gelet. Schouders, ellebogen, rug en knieën worden door uitstekend dempende CE-protectoren beschermd. De heupen krijgen die extra bescherming voor een extra investering van een schamele € 12,95. Helaas knellen de gewrichtsprotectoren wel in nagenoeg iedere lichaamshouding. De reflecterende delen zijn klein, maar effectief. Ook hier weer het bekende verhaal, de verbindingsrits zit bij de broek vast aan het leer, bij het jack aan de voering.UITRUSTING EN AFWERKING De matzwarte kleur staat de Tripmaster goed, passend bij die coole look is hitte reflecterende behandeling van het leer. De minuscule ritsen met een nogal weerbarstig karakter daarentegen bevallen minder goed, net als de wat gemakzuchtig in elkaar gezette binnenzijde. CONCLUSIE Het taaie, robuustee leer moet echt ingedragen worden en zelfs dan nog werkt het soepele bewegingen tijdens de rit enigszins tegen. Meer een solide verpakking voor cruiser piloten dan een actieve toeroutfit. Ook wat comfort betreft is er verbetering mogelijk.[LOGO MOTOPLUS]-oordeel: goed________________________________________IXSTahoma / Ruben ProImporteur: Nerons, tel. 036-547 1577, www.nerons.nlPrijs: € 399,95 (jas); € 249,95 (broek); setprijs € 649,90Maten: jack 48 t/m 58, broek 44 t/m 66 plus dames- en tussenmatenKleur: zwartGewicht: 4,7 kg (maat 54)Land van herkomst: ChinaMateriaal: rundleer, vast ingenaaide polyester voering, uitneembaar thermovest van polyester/polyamidePASVORM EN DRAAGCOMFORT Het buitengewoon zachte en soepeler leer van jack en broek zit als de beroemde tweede huid. Proporties van mouwen en broekspijp kloppen, de snit van de kraag daarentegen is te wijd waardoor het tocht in de nek. Daarbij is het zitvlak iets te glad. Het volume van de zakken is erg krap, zelfs kleine voorwerpen drukken al tegen de huid.VEILIGHEIDHet beschermingspakket is zoals gewend in deze klasse en bestaat uit de hoogst noodzakelijke schouder-, elleboog- en (opvallend oncomfortabele) knieprotectoren. Deze hebben niet alleen goede schokabsorptiewaarden, maar worden bovendien aan de buitenzijde extra versterkt met metalen kappen. Heupen en rug zijn alleen extra gevoerd, waarbij een optionele CE-protector enkjelis voorbehouden aan de rug. Achterop het jack een opvallende reflectie inzet. De verbindingsrits is alleen bij de broek aan het leer gestikt. UITRUSTING EN AFWERKINGHet thermovest en het aantal zakken zijn zorgen voor een positieve indruk, dat geldt niet voor de stroeve ritsen.CONCLUSIE De zwaar in 80’er jaren retrolook gestileerde, licht glanzende combi richt zich qua uitrusting volledig op de toerrijder, dit in schril contrast met de duidelijk sportieve, strakke snit van de Ruben Pro. Kleine minpuntjes bij gebruiksvriendelijkheid en draagcomfort.[LOGO MOTOPLUS]-oordeel: goed________________________________________POLODrive UltimateImporteur: Polo Expressversand, tel. +49 (0)180-522 5785, www.polo-motorrad.dePrijs: € 399,95 (jas); € 299,95 (broek); setprijs € 699,90 (prijzen exclusief verzendkosten)Maten: jack M t/m 5XL, broek M t/m XXLKleur: zwart Gewicht: 5,0 kg (maat L)Land van herkomst: IndonesiëMateriaal: waterafstotend rundleer, Polo-Tex membraan, ingenaaide polyester voering, uitneembaar polyester thermovestPASVORM EN DRAAGCOMFORTDe broek is in klassieke jeans stijl, terwijl het jack een exclusieve blousonsnit kent. Dat zit goed bij een wandeling over de promenade, maar bereikt op de motor al snel zijn grens. Zeker wanneer er tussen jack en broek op een cruiser of naked bike (bijv. Kawasaki Z1000) een groot gat gaapt dat voor een onvrijwillige, bovenmatige ventilatie zorgt. Bovendien bolt het ruim gesneden jack boven de 100 km/uur op als een ballon. De hoge kraag daarentegen, die zowel staand als omgeslagen kan worden gebruikt, is een topper.VEILIGHEIDMet uitzondering van de tegen meerprijs verkrijgbare protectoren voor de heupen, biedt de Drive Ultimate een volwaardig CE-pakket, goed dempende protectoren voor de knieën, rug, schouders en ellebogen. Wel zijn de kniebeschermers teveel aan de binnenzijde gepositioneerd. Jack en broek zijn slechts door een korte, bij het jack aan de voering genaaide, rits met elkaar te verbinden. Van reflecterend materiaal ontbreekt helaas elk spoor. UITRUSTING EN AFWERKINGWaterdicht leer, klimaatmembraan, thermovoering: een eersteklas uitrustingspakket voor de komende waterkoude dagen. In ventilatie voor hete dagen is daarentegen niet voorzien. De combi is heel netjes in elkaar gezet.CONCLUSIEEen klassieke snit en een hoogwaardige basisuitrusting. Dat er zich achter de bescheiden uitziende outfit een prima waterdichte leren combi bevindt, zie je op het eerste gezicht niet. Een uitgebreide pasprocedure op de eigen motor is een vereiste voor een gelukkig huwelijk. [LOGO MOTOPLUS]-oordeel: voldoende________________________________________REV’ ITApollo / Aurora Importeur: Rev’It Nederland, tel. 0412-696 732, www.revit.euPrijs: € 369,00 (jas); € 249,00 (broek); € 299,00 (Apollo broek); setprijs € 618,00Maten: jack 46 t/m 58, broek 46 t/m 60 plus dames- en tussenmaten Kleur: zwart/wit, zwart/rood, zwart/blauwGewicht: 4,4 kg (maat 54)Land van herkomst: ChinaMateriaal: rundleer, ingenaaide voering van polyester/polyamidePASVORM EN DRAAGCOMFORTHet soepele en tegelijkertijd aangenaam stroeve leer sluit prettig om het lichaam en overtuigt met een bewegingsvrijheid vergelijkbaar met een echte sportcombi. Proporties van mouwen en broekspijpen zijn prima, net als de ruime overlap tussen jack en broek. Een vette plus bovendien voor de werkelijk uitmuntende ventilatie op warme dagen, daarentegen is voor koelere reizen een windstopper set onontbeerlijk. Eveneens een dikke duim voor de zacht gevoerde einden van de broekspijpen.VEILIGHEIDSchouders, ellebogen en knieën worden door CE-protectoren afgedekt, die echter niet weten te overtuigen in de schokabsorptietest en wel heel dicht balanceren op de wettelijk gestelde grens. De foam protectoren op rug en heupen zijn tegen meerprijs op te waarderen naar exemplaren met CE-keurmerk. De verbindingsrits is bij jack en broek alleen aan de voering, en deels aan het stretchmateriaal, gestikt en de zoektocht naar reflectiemateriaal eindigt op een dood spoor. UITRUSTING EN AFWERKINGGrote zakken, zachte kraag, goed hanteerbare ritsen. Omdat ook de afwerking van hoog niveau is biedt de Rev’It outfit een prima prijs-kwaliteitverhouding.CONCLUSIEDe sportieve toercombi van Rev’It zit met ruime, maar niet verstelbare ventilatie mogelijkheden ook comfortabel bij hitte. Ondanks de hoogwaardige leerkwaliteit is er op het gebied van veiligheid nog duidelijk ruimte voor verbetering.[LOGO MOTOPLUS]-oordeel: voldoende________________________________________SPIDITarga / New NakedImporteur: Nesmo, tel. 035-523 4024, www.nesmo.nl Prijs: € 399,95 (jas); € 299,95 (broek); setprijs € 699,90Maten: jas S t/m 3XL, broek 46 t/m 60Kleur: zwart/rood, zwart/blauw, zwart/beigeGewicht: 3,5 kg (maat 54)Land van herkomst: OekraïneMateriaal: rundleer, ingenaaide polyester voeringPASVORM EN DRAAGCOMFORTEen combi met twee gezichten: de broek van prettig stroef leer zit strak en voelt ongeacht welke rijhouding ook comfortabel aan. In het jack daarentegen voel je je niet echt thuis, het leer mag dan soepel en beweeglijk zijn, het biedt niet de strak aanliggende snit die je van een motorjack verwacht. Tijdens de rit schuift de jas ver omhoog, klappert en trekt aan de rug.VEILIGHEIDSchouders, ellebogen en knieën worden beschermd door protectoren met een uitstekende schokabsorptiewaarden, die echter wel gedeeltelijk (schouderpartij) veel te klein uitvallen. In het rugpand is er ruimte gecreëerd voor een optionele protector. De broek heeft een aan het leer gestikte rits, de jas echter is uitgerust met een dunne aan de voering genaaide band met drukknopen en laat zich dus wel met een broek verbinden, echter niet het exemplaar uit de test.UITRUSTING EN AFWERKINGDe broek is solide gemaakt, terwijl de jas zich overduidelijk enkel op de uitstraling richt. Een wat onevenwichtige combinatie.CONCLUSIEStoere leren broek meets designerjack. Als twee eenheid vormt dit Spidi koppel een wat ongelukkige combinatie: afwerking van beide kledingstukken op zich zijn okay, echter beschikt enkel de broek over echte motorkwaliteiten.[LOGO MOTOPLUS]-oordeel: voldoende________________________________________VANUCCICompetitione IIIImporteur: Motozoom, tel. 0900-294 1199 (45 c/pm), www.motozoom.nlPrijs: € 339,95 (jas); € 289,95 (broek); setprijs € 629,90Maten: 46 t/m 58, plus dames- en tussenmatenKleur: zwartGewicht: 5,0 kg (maat 54)Land van herkomst: niet bekendMateriaal: rundleer, ingenaaide polyester voeringPASVORM EN DRAAGCOMFORTJack en broek scoren door het stevige, stroeve leer dat zich aangenaam en comfortabel laat dragen, zelfs wanneer je een ontspannen toerhouding verruilt voor een sportieve zit. De proporties van mouwen en broekspijpen zijn okay en voor warmere dagen zijn er ventilatieopeningen op zowel mouwen als rug. De hittereflecterende behandeling voorkomt extreem opwarmen van het leer in de zomer.VEILIGHEIDWat betreft de veiligheid kiest Vanucci voor een beperkt, maar goed werkend en bovendien uitstekend gepositioneerd protectorenpakket bij schouders, ellebogen en knieën. Ze sluiten mooi aan en schitteren met een eersteklas demping. Extra bescherming voor rug en heupen tegen meerprijs. De verbindingsrits zit bij de broek aan het leer en bij het jack alleen aan de voering gestikt. De rondlopende reflectiebiezen zijn goed zichtbaar.UITRUSTING EN AFWERKINGFraai afgewerkt, soepel lopende ritsen en praktische details. Over deze combi is duidelijk nagedacht.CONCLUSIEDe sportieve Competizione III toercombi met zijn discrete uiterlijk zal een gevarieerd pluimage motorrijders met verschillende rijstijlen uitstekend bevallen. Prima gemaakt, hoog draagcomfort en een goede prijs. Een terechte testwinnaar en kooptip ineen. [LOGO MOTOPLUS]-oordeel: goed

Lees meer over

Kawasaki

Gerelateerde artikelen

Eerste test: Kawasaki Ninja 1100SX

Eerste test: Kawasaki Ninja 1100SX

28 november, 2024

De Ninja SX houdt al jaren de vlag hoog in het sporttoersegment. Net als een klein Gallisch dorpje weert het zich ...
Eerste test Kawasaki Versys 1100SE

Eerste test Kawasaki Versys 1100SE

31 oktober, 2024

Het was best een gok van Kawasaki in 2012 toen het een dikke vier-in-lijn in een hoogpotig rijwielgedeelte lepelde, ...
Alpenmasters 2024 (3) – Finale

Alpenmasters 2024 (3) – Finale

19 september, 2024

Bij de Alpenmasters is het als bij een EK of WK voetbal: iedereen wil uiteindelijk door naar de finale. Acht ...