+ Plus

Interview teammanager Ronald ten Kate

Ronald ten Kate draait er niet om heen: vorig jaar was de elektronica niet goed genoeg en de Honda CBR1000RR Superbike miste snelheid, legt hij. Met elektronica-hulp van HRC hoopt de teammanager van Team Pata Honda op een ommezwaai. Een betere plek voor de wederopstanding dan de thuisrace in Assen lijkt nauwelijks denkbaar. En heeft Ten Kate met Supersport-nieuweling Michael van der Mark goud in handen? Is de Fireblade niet inmiddels heel erg oud aan het worden? “Mmmmm… Het is natuurlijk makkelijker wanneer je om de paar jaar een frisse fi ets met alle wonderen van de nieuwe techniek uit het krat kunt halen. Maar we hebben net de nieuwe vermogens op de testbank van de huidige blokken gezien en dan denk je ‘waarom hadden we dat vorig jaar niet’. Dat heeft te maken met fi nanciële en politieke afspraken. Ik denk niet dat we met een te oud ding rijden.”

Lees meer over

Honda

Gerelateerde artikelen

Compacttest Honda CB750 A2

Compacttest Honda CB750 A2

25 april, 2024

Honda’s CB 750 Hornet met 48 pk. De budgetkraker in de middenklasse veroverde afgelopen jaar zelfs de harten van ...
Eerste Test Honda e-Clutch

Eerste Test Honda e-Clutch

11 april, 2024

Een oplossing voor een niet bestaand probleem? Dat sluimerde onderweg naar de presentatie van de nieuwe Honda ...
Eerste Test Honda CBR600RR

Eerste Test Honda CBR600RR

11 april, 2024

Ooit was supersport een gouden klasse, waarin de Japanse fabrikanten vele duizenden units verkochten, maar rond ...
Eerste Test Honda Fireblade

Eerste Test Honda Fireblade

28 maart, 2024

Eind jaren 90 omvatte de elektronica op superbikes zoals de Fireblade amper meer dan een paar sensoren en kabeltjes ...
Direct meer lezen? Neem een jaarabonnement
  • Direct toegang tot het digitale archief met meer dan 350 magazines.
  • 24 uitgaven per jaar
  • Elke twee weken thuis in de bus
Direct toegang aanvragen
Een jaar MotoPlus voor slechts 55,-