+ Plus

Compacttest Kawasaki VN900 Custom

Met de VN900 Custom heeft Kawasaki behoorlijk raak geschoten. In veel Europese landen is de 50 pk sterke custom na de populaire ER-6-serie inmiddels de meest geliefde Kawasaki. En terecht. Laten we wel wezen, voor een relatief zacht prijsje van € 8748,- heb je eigenlijk alles wat het rijden van een custom tot zo’n aangename bezigheid maakt. De V-twin bromt met lekker, diepe bastonen, de zit is door de ver naar voren geplaatste voetsteunen en het stoer gebogen stuur erg relaxed en uiteraard word je visueel verwend met een behoorlijke dosis chroom. Volgens de regelen der customkunst bevindt het contactslot zich net achter de achterste cilinder. Een druk op de knop, jiffy in en hup het spel is op de wagen. De versnellingen vinden trefzeker hun weg, de gemeten 49 pk sterke V-twin maakt mooi soepel snelheid. Koppeling en rem laten zich lekker licht bedienen. Verbazingwekkend: een luid huilende aandrijflijn overstemt het motorgeluid bijna volledig. Wat is hier gebeurd? En dat met een doorgaans toch als uitermate stil bekendstaande riemaandrijving? Hoe dan ook, het went snel en dan is het volop genieten van het steeds levenslustig doortrekkende blok. Erg prettig, maar een beetje ongebruikelijk voor een custom is het breed uitgesmeerde vermogen. De V-twin laat zich best in toeren jagen zonder daarbij gekweld aan te voelen. Het bespaart in ieder geval flink wat schakelwerk. Met zijn injectiesysteem en katalysator heeft de VN900 Custom de Euro3-horde trouwens al genomen. De uitblinker op deze Kawasaki is het rijwielgedeelte. Dankzij het grote en smalle 21 inch voorwiel stuurt de Kawasaki zeer nauwkeurig, zelfs op de meest bochtenrijke trajecten. Daarnaast is de Custom uiterst hanteerbaar, wat hem bij uitstek geschikt maakt voor beginnende motorrijders. Veel veerweg voor en voldoende achter zorgen voor een ongekend comfortniveau op een machine als deze VN900. Een prima motor voor een eerlijke prijs. Wat wil je nog meer? [Unterschrift]Het sterk naar achteren gebogen stuur en de tankconsole zorgen voor een stoere uitstraling. De beide uitlaatdempers zijn rijkelijk voorzien van chroom. TECHNISCHE GEGEVENSMOTOR vloeistofgekoelde tweecilinder viertakt 55° V-motor, enkele bovenliggende kettingaangedreven nokkenas, vier kleppen per cilinder, injectie Ø 34 mm, vijfversnellingsbak, tandriem.Boring x slag 88,0 x 74,2 mmCilinderinhoud 903 ccMax. vermogen 37,0 kW (50 pk) bij 5700 tpmMax. koppel 78 Nm bij 3700 tpmRIJWIELGEDEELTE stalen dubbel wiegframe, telescoopvoorvork Ø 41 mm, monoschokdemper, schijfrem voor Ø 300 mm, schijfrem achter Ø 270 mm.Banden 80/90-21; 180/70-15MATEN EN GEWICHTEN wielbasis 1645 mm, zithoogte* 705 mm, volgetankt gewicht* 279 kg, max. belading* 179 kg, tankinhoud 20 liter. Garantie twee jaarKleuren blauw, zwartPrijs NL € 8748,- / B € 7790,-INFO NEDERLAND EN BELGIËKawasaki Motors Europe NV, tel. +31 (0)23-567 05 00, www.kawasaki.nl MOTOPLUS METINGENTopsnelheid** 154 km/uurAcceleratie0 – 100 km/uur 7,0 sec0 – 140 km/uur 18,1 secDoortrekken60 – 100 km/uur 5,8 sec100 – 140 km/uur 9,7 sec[Im Grafik]35,8 kW (49 pk) bij 5700 tpm75 Nm bij 3600 tpm

Lees meer over

Kawasaki VN900 Custom

Gerelateerde artikelen

Eerste test: Kawasaki Ninja 1100SX

Eerste test: Kawasaki Ninja 1100SX

28 november, 2024

De Ninja SX houdt al jaren de vlag hoog in het sporttoersegment. Net als een klein Gallisch dorpje weert het zich ...
Eerste test Kawasaki Versys 1100SE

Eerste test Kawasaki Versys 1100SE

31 oktober, 2024

Het was best een gok van Kawasaki in 2012 toen het een dikke vier-in-lijn in een hoogpotig rijwielgedeelte lepelde, ...
Alpenmasters 2024 (3) – Finale

Alpenmasters 2024 (3) – Finale

19 september, 2024

Bij de Alpenmasters is het als bij een EK of WK voetbal: iedereen wil uiteindelijk door naar de finale. Acht ...