+ Plus

Aangekleed staat netjes: Honda CB600F Hornet

Honda’s Hornet 600 is altijd een machine geweest die zich bij uitstek leent voor het monteren van een breed scala aan accessoires. Het nieuwe model vormt daarop geen uitzondering.TCP MOTORSPOILEROm de agressieve lijnen van een stoere naked als de Hornet 600 nog eens extra te benadrukken is de montage van een motorspoiler meestal geen slechte zet. Dit uit twee delen bestaande exemplaar van het Spaanse TCP smoelt in ieder geval goed op de Hornet en legt nog eens mooi de nadruk op de vier wulps gebogen uitlaatbochten. Het setje is eenvoudig te monteren met het meegeleverde stevige bevestigingsmateriaal en de duidelijke montagehandleiding. Uiteraard wordt de netjes afgewerkte spoiler gespoten in de originele Honda-kleur geleverd. Prijs: € 299,- Info: www.tech-line.nl [Bild: Details 01]TCP RADIATEURCOVERSEen radiateur is, zeker van de zijkant gezien, niet bepaald een woest aantrekkelijk onderdeel van een motor. Voor de voorzijde en de beide zijkanten zijn diverse covers leverbaar, al dan niet voorzien van merknaam en/of typelogo. Deze makkelijk te monteren en in kleur gespoten zijcovers van TCP geven de Hornet wat meer cachet in de schouderpartij en vormen een mooie eenheid met het tankgedeelte. Prijs: € 199,-Info: www.tech-line.nl[Bild Detail 08]VALTER MOTO OLIEDOPEen kleinigheid, alhoewel je dat gezien de prijs niet meteen zou denken, maar een vervangende oliedop kleedt wel leuk af. Dit matzwarte aluminium exemplaar is van Valter Moto en is voorzien van kleine boorgaatjes, waarmee ‘ie voor racedoeleinden te borgen is met borgdraad. Prijs: € 24,95Info: www.motal.nl [Bild Detail 07 und Detail 06-2 +diagramm]AKRAPOVIC SLIP-ON Standaard is de Hornet al gezegend met een redelijk opvallend stemgeluid, maar wat meer noten op de zang zijn natuurlijk altijd welkom. Het Sloveense Akrapovic voorzag ons van het eerste exemplaar van een nieuwe en goed uitziende slip-on voor de Hornet. Lekker geluid, maar om geluidsproductie en prestaties nog iets verder op te krikken, leverde Mile Pajic en passant nog even een handgemaakte en gelikte rvs bochtenset voor de Hornet. Naast een waanzinnig racy geluid presteert de Hornet met Akrapovic demper en Pajic bochtenset over de hele linie een stukje beter, alhoewel er onderin wel een voelbaar dipje in is geslopen. De grootste winst zit evenwel bovenin. Overigens zijn de door Pajic zelf gemaakte uitlaatbochten ook voor nagenoeg alle andere merken en modellen motoren leverbaar. Prijs Akrapovic slip-on: € 607,-Info: www.gpproducts.nl Prijs Pajic bochtenset: € 500,-Info: www.pajic-racing.com [Bild Detail 05]HARRIS HANDGREPENDe originele handgrepen zijn doorgaans niet echt makkelijk te verwijderen. Maar het wordt een koud kunstje als je een compressor in de schuur hebt staan. Even wrikken met het luchtpistool, lucht er onder blazen en hup, je schuift ze zo van het stuur af. Leuke vervangers zijn bijvoorbeeld deze grepen van Harris met Hornet-logo, die je er eveneens met behulp van de compressor op ‘blaast’. Prijs: € 26,95Info: www.motozoom.nl [Zweite Spread][Bild Detail 11]FASHION CARBONLOOK SPIEGELSEen van de eerste dingen die je doet als je een naked als de Hornet een wat andere look wilt geven, is het vervangen van de lompe standaard spiegels. Nu kun je natuurlijk prijzige carbon spiegels nemen, maar de kans dat ze beschadigen als je bijvoorbeeld de schuur in rijdt is natuurlijk levensgroot. Een goed en vooral voordelig alternatief zijn spiegels in carbonlook, zoals deze exemplaren van Motozoom. Ze zijn zeer eenvoudig te monteren, maar een nadeel is het beperkte zicht naar achteren. De spiegels zijn erg smal en hebben niet al te lange stelen, waardoor ook steeds de schouders in beeld zitten. Prijs: € 26,95Info: www.motozoom.nl [Bild Kennzeichen]OOK GEPROBEERDERMAX TAILSKIRTBen je van plan de nummerplaathouder van de Hornet te vervangen, dan staat je een flinke operatie te wachten. De kentekenplaat vormt een geheel met de onderplaat, die je dus compleet moet wegsnijden en vervangen door een nieuw exemplaar. Een vrij definitieve ingreep dus. Een optie kan dit zwarte exemplaar van Ermax zijn. Het is te combineren met een losse kentekenplaathouder en bijpassende, kleine LED-knipperlichten en zorgt voor een compleet andere look van de Hornet-achterpartij. Prijs tailskirt: € 139,95Prijs nummerplaathouder: € 69,95Prijs knipperlicht: € 26,95 per stukInfo: www.motozoom.nl [Bild: Detail 04]OSCO KETTINGSMEERSYSTEEMHet smeren van de ketting is doorgaans een weinig enerverende bezigheid, zeker als je het in je eentje moet doen en de motor geen middenbok heeft. Stukje ketting inspuiten, motor vooruit duwen, weer een stukje ketting inspuiten. Afijn, je kent het wel. Dat gaat allemaal stukken sneller met een kettingsmeersysteem zoals bijvoorbeeld deze OSCO (One Second Chain Oiler). Met het handbediende apparaat kun je een vaste dosis olie (2 cc per keer) op de ketting laten druppelen en dat moet genoeg zijn om 350 kilometer zonder smeerbeurt te rijden. Overigens kan deze dosis naar wens worden vergroot. Omdat het systeem losstaat van de elektronica op de motor, kunnen elektronische storingen zich niet voor doen. Met een beetje handigheid heb je de OSCO in een kwartiertje gemonteerd. Dat kan trouwens in een breed scala aan hoeken, van bijna rechtop tot nagenoeg liggend. Prijs: € 139,-Info: www.osco.nl [Bild: Detail 10/11/12]TCP KOPLAMPKUIPNu is het excentrieke koplamphuis van de Hornet 600 al dankbaar voer voor esthetici en de vraag is of daar met deze koplampkuip van TPC verandering in komt. Kwestie van smaak dus, maar het goede van smaak is dat er eeuwig over te twisten valt. Feit is wel dat dit ruitje voor een welkom stukje windbescherming zorgt. De montage is een paar minuten gepiept en desgewenst kun je er ook voor kiezen om alleen de twee in kleur gespoten zijpaneeltjes te gebruiken, wat de uitstraling van de Hornet net een stukje agressiever maakt. Prijs: € 199,-Info: www.tech-line.nl [Bild: Detail 03]TCP HUGGEREen hugger – oftewel achterspatbord in goed Nederlands – oogt niet alleen sportiever, maar zorgt er natuurlijk ook voor dat regenwater en vuil niet over de halve motor worden geslingerd. Vaak moet voor de montage van een hugger het achterwiel worden verwijderd, maar met dit mooi gelijnde en in kleur gespoten exemplaar van TCP is dat niet nodig. Hij wordt in feite over de armen van de swingarm geschoven en dus compleet aan de buitenkant bevestigd. En dat maakt hem erg gebruiksvriendelijk. Prijs: € 159,-Info: www.tech-line.nl [Bild Detail 06]VALTER MOTO STUURPROPPENDe standaard stuurproppen van de Hornet 600 zijn, zoals te doen gebruikelijk, van het lompe soort. Losdraaien en vervangen, ’t is zo gebeurd. Vervangende proppen zijn er vaak in overvloed, zoals deze van het Italiaanse Valter Moto. Onopvallende matzwarte kleur, lekker licht en vooral erg compact. Prijs: € 34,95Info: www.motal.nl

Lees meer over

Honda CB600F Hornet

Gerelateerde artikelen

Eerste Test Honda e-Clutch

Eerste Test Honda e-Clutch

11 april, 2024

Een oplossing voor een niet bestaand probleem? Dat sluimerde onderweg naar de presentatie van de nieuwe Honda ...
Eerste Test Honda CBR600RR

Eerste Test Honda CBR600RR

11 april, 2024

Ooit was supersport een gouden klasse, waarin de Japanse fabrikanten vele duizenden units verkochten, maar rond ...
Eerste Test Honda Fireblade

Eerste Test Honda Fireblade

28 maart, 2024

Eind jaren 90 omvatte de elektronica op superbikes zoals de Fireblade amper meer dan een paar sensoren en kabeltjes ...
Uitgave 188 – 2024

Uitgave 188 – 2024

22 februari, 2024

Jorge Lorenzo is de nieuwe MotoGP-wereldkampioen. In een emotionele wedstrijd finishte hij voor het ...
Direct meer lezen? Neem een jaarabonnement
  • Direct toegang tot het digitale archief met meer dan 350 magazines.
  • 24 uitgaven per jaar
  • Elke twee weken thuis in de bus
Direct toegang aanvragen
Een jaar MotoPlus voor slechts 55,-