Grootste motormagazine van NL Grootste motormagazine van Nederland
15.000+ online artikelen 15.000+ online artikelen
1.000+ online testen 1.000+ online testen
Gratis thuisbezorgd in NL Gratis thuisbezorgd in Nederland
Hier adverteren met jouw bedrijf? Bereik 2+ miljoen motorrijders. Meer info
Hier adverteren met jouw bedrijf? Bereik 2+ miljoen motorrijders. Meer info

Suzuki laat elektrische VanVan zien, de e-VanVan

De Japanse fabrikant heeft geen concrete informatie gegeven over of en wanneer de Suzuki e-VanVan in de handel verkrijgbaar zal zijn – en tegen welke prijs. Een marktintroductie lijkt mogelijk in de loop van 2026. Maar om de populariteit van zijn voorgangers te evenaren, mag de e-VanVan niet duurder worden dan vergelijkbare 125-cc-modellen.

Onderwerpen in dit artikel:

Pagina gaat door onder advertenties

Officieel heeft de nieuwe Suzuki e-VanVan nog de status Concept, het gaat dus (nog) niet om de serieversie. Maar wie goed kijkt en de gewoonten van de Japanse fabrikanten kent, kan er van uitgaan dat hij bijna productierijp is. De kunststof delen en belangrijke onderdelen zoals led-verlichting en display lijken namelijk al volledig uitgedacht.

Net als bij de historische voorbeelden, de Van-Van-modellen uit de jaren 70, is het basisconcept van de nieuwe Suzuki e-VanVan een minibike met kleine wielen en relatief dikke banden. Nog steeds klassiek met twee schokdempers aan de achterkant, maar aan de voorkant met een upside-down-vork.

De Suzuki e-VanVan wordt aangedreven door een elektromotor die boven de swingarm is geplaatst en via een tandriem het achterwiel aandrijft. Exacte gegevens zijn nog niet bekend, maar Suzuki schat het vermogen in op dat van een 125cc-motorfiets. Dat betekent: maximaal 11 kW (15 pk) continu nominaal vermogen. Daarmee zou de e-VanVan in Europa geschikt zijn voor rijbewijs A1.

Het ingekapselde accupakket hangt centraal in de Suzuki e-VanVan, met een gunstig zwaartepunt. Suzuki heeft tot nu toe geen informatie gegeven over de capaciteit, het bereik en de oplaadtijd. Gezien de klasse zou je minimaal 8 kWh en 100 kilometer mogen verwachten.

De Japanse fabrikant heeft geen concrete informatie gegeven over of en wanneer de Suzuki e-VanVan in de handel verkrijgbaar zal zijn – en tegen welke prijs. Een marktintroductie lijkt mogelijk in de loop van 2026. Maar om de populariteit van zijn voorgangers te evenaren, mag de e-VanVan niet duurder worden dan vergelijkbare 125-cc-modellen.

Gepubliceerd op

Pagina gaat door onder advertenties

Motoren artikelen & nieuws
Suzuki artikelen & nieuws

Pagina gaat door onder advertenties

Word abonneevanaf €0,67 per week