Grootste motormagazine van NL Grootste motormagazine van Nederland
15.000+ online artikelen 15.000+ online artikelen
1.000+ online testen 1.000+ online testen
Gratis thuisbezorgd in NL Gratis thuisbezorgd in Nederland
Hier adverteren met jouw bedrijf? Bereik 2+ miljoen motorrijders. Meer info
Hier adverteren met jouw bedrijf? Bereik 2+ miljoen motorrijders. Meer info

Elitair duo van Indian

Voor 2025 lanceert Indian twee gelimiteerde Elite-modellen. Van de Challenger Elite bouwt het 350 modellen, van de Pursuit Elite slechts 250. De Elite-modellen zijn voor Indian het ultieme bewijs van vakmanschap en ze vertegenwoordigen luxe op twee wielen.

Onderwerpen in dit artikel:

Pagina gaat door onder advertenties

 

Challenger Elite
Beide motoren zijn voorzien van de PowerPlus 112 V-twin. Dat vloeistofgekoelde vierklepsblok is krachtig genoeg om de fabrieksmotoren om in het King of the Baggers-kampioenschap vooraan te rijden. In deze twee straatmodellen is het blok goed voor 126 pk en 181,4 Nm aan koppel. Om de boel weer tijdig stil te zetten vertrouwt Indian op Brembo en om het comfort en stuurgedrag te waarborgen op upside down-vorken. De veervoorspanning achter is op beide modellen elektronisch instelbaar. Dit duo heeft elektrisch bediende windschermen. Toermodel Pursuit heeft 140 liter bagageruimte, zijn elitaire broertje heeft er 68. De toerfiets heeft bovendien een verwarmd zadel en handvatten.

De Challenger Elite haalt zijn inspiratie uit de erfenis van Gene ‘Alabama Flash’ Walker. Hij vestigde in 1920 een snelheidsrecord op land op zijn Indian PowerPlus en was toen ‘de snelste man ter wereld’. Als een knipoog naar Walker, heeft elke Challenger Elite een individueel genummerde middenconsole met een afbeelding van diens recordmachine. Deze Challenger is voorzien van driekleurig lakwerk is zwart, rood en parelmoerwit. Glasdeeltjes in de lak voegen schittering en diepte toe. De typerende Indian Motorcycle-headdress over een met de hand geschilderde vervaging voltooit de kleurenpracht. Verder gebruikt Indian veel zwart voor de snelle uitstraling die bij deze machine past.

 

Pursuit Elite
De Pursuit Elite haalt zijn inspiratie uit de twintigduizend PowerPlus-motoren die Indian in 1916 voor het Amerikaanse leger bouwde. De toermotor heeft eveneens driekleurig lakwerk in – het is even een mond vol – premium Black Candy en Black Forest Candy, geaccentueerd met handgeschilderde Championship Gold-accenten. Ook hier verder weer veel zwart en de nodige exclusieve Elite-badges, inclusief een individueel genummerde middenconsole.

Indian gaat niet alleen los in de spuitcabines, maar ook bij de elektronica. Beide modellen hebben een geluidsinstallatie van 100 watt. Bij de Challenger knalt de muziek uit vier boxen bij de Pursuit zelfs uit zes. Beide Amerikanen beschikken over een waarschuwingssysteem voor voertuigen in de dode hoek, bumperklevers en te snel naderende voertuigen van achteren. Vanwege de exclusiviteit van beide modellen moet je echt even langs de lokale dealer om daar te informeren naar de prijs.

Gepubliceerd op

Pagina gaat door onder advertenties

Motoren artikelen & nieuws
Challenger Elite artikelen & nieuws
Indian artikelen & nieuws

Pagina gaat door onder advertenties

Word abonneevanaf €0,67 per week