Warmdraaien 7 – 2015
Het nieuws werd vorige week dinsdag natuurlijk overheerst door het vliegtuig van Barcelona naar Düsseldorf, dat neerstortte in de Franse Alpen. Omdat Düsseldorf zo ongeveer onze redactionele thuis-luchthaven is en omdat het hemd nader is dan de rok, dacht ik bij het horen van dat nieuws in een flits aan Twan Hulshof en Jeroen Hidding, die beiden een persintroductie hadden in de buurt van Barcelona. Twan reed er met de Kawasaki Z300 (zie pagina 24), Jeroen was er voor de Suzuki GSX1000S (zie pagina 16). Eén tel na dat vreselijke nieuws realiseerde ik me dat Twan die ochtend vroeg juist naar Barcelona toe was gevlogen en dat Jeroen een dag later terug zou vliegen en op dat moment met de motor aan het rijden was in Spanje. Soms komt nieuws ongewild dichtbij.
Dit vreselijke nieuws drukte ook ander belangrijk nieuws naar de achtergrond. Vorige week maandagavond kwam het tv-programma éénvandaag met een onderzoek dat de medische fabrikant Terumo vanuit hun fabriek in het Belgische Leuven injectienaalden op de markt bracht die door lijmresten niet veilig zouden zijn. Waarschijnlijk geen nieuws waar je als gezonde motorrijder meteen wakker van ligt.
Klik hier als je de volledige column van MotoPlus-hoofdredacteur Eric Bulsink wilt lezen.