Warmdraaien 23 – 2015
Voor nieuwsjagers was het weer een heerlijke maand. De Italiaanse Eicma-beurs in Milaan, de grootste motorshow ter wereld, werd immers door vrijwel alle fabrikanten aangegrepen om hun nieuwe 2016-modellen wereldkundig te maken. Kawasaki koos er trouwens voor haar belangrijkste nieuws, de stevig opgewaardeerde ZX-10R, al enkele weken voor de Milanese beurs te lanceren (zie MotoPlus 20). Slim, op die manier claim je het moment enkel en alleen voor jezelf en hoef je niet samen met tientallen andere nieuwtjes de aandacht te delen.
Ook BMW deed dat, precies één week voordat de Eicma de deuren opende. MotoPlus 21 lag toen echter net op de drukpers, vandaar dat we je nu op pagina 22-23 bijpraten over BMW’s plannen om de komende jaren groter te groeien door kleinere motorfietsen te produceren. Om de diehards gerust te stellen: de boxer blijft de basis voor BMW, maar daarnaast slaan ze volkomen nieuwe wegen in door lichte motoren voor met name Azië en Zuid-Amerika te gaan produceren. BMW Motorrad opperhoofd Stephan Schaller legde uit wat de beweegreden voor deze nieuwe strategie was en ik vond dat een behoorlijke eye-opener.
Klik hier als je de volledige column van MotoPlus-hoofdredacteur Eric Bulsink wilt lezen.