Nieuws

Warmdraaien 23 – 2015

Voor nieuwsjagers was het weer een heerlijke maand. De Italiaanse Eicma-beurs in Milaan, de grootste motorshow ter wereld, werd immers door vrijwel alle fabrikanten aangegrepen om hun nieuwe 2016-modellen wereldkundig te maken. Kawasaki koos er trouwens voor haar belangrijkste nieuws, de stevig opgewaardeerde ZX-10R, al enkele weken voor de Milanese beurs te lanceren (zie MotoPlus 20). Slim, op die manier claim je het moment enkel en alleen voor jezelf en hoef je niet samen met tientallen andere nieuwtjes de aandacht te delen.

Ook BMW deed dat, precies één week voordat de Eicma de deuren opende. MotoPlus 21 lag toen echter net op de drukpers, vandaar dat we je nu op pagina 22-23 bijpraten over BMW’s plannen om de komende jaren groter te groeien door kleinere motorfietsen te produceren. Om de diehards gerust te stellen: de boxer blijft de basis voor BMW, maar daarnaast slaan ze volkomen nieuwe wegen in door lichte motoren voor met name Azië en Zuid-Amerika te gaan produceren. BMW Motorrad opperhoofd Stephan Schaller legde uit wat de beweegreden voor deze nieuwe strategie was en ik vond dat een behoorlijke eye-opener.

Klik hier als je de volledige column van MotoPlus-hoofdredacteur Eric Bulsink wilt lezen.

Direct meer lezen? Neem een jaarabonnement
  • Direct toegang tot het digitale archief met meer dan 350 magazines.
  • 24 uitgaven per jaar
  • Elke twee weken thuis in de bus
Direct toegang aanvragen
Een jaar MotoPlus voor slechts 55,-

Gerelateerd nieuws

Gespot: KTM 990 Adventure

Gespot: KTM 990 Adventure

22 juni, 2024

De allroad/adventure is voor nagenoeg ieder merk de grootste melkkoe, toch doen de in 2019 geïntroduceerde 790 ...

Overig nieuws