+ Plus

Column Sebastiaan Labrie 22-2010

Vannacht was het slechts 2 graden boven nul. De tijd dat de mannen van de jongens worden gescheiden, is weer aangebroken. De zomerse binken hebben wat blaadjes op de weg gezien en voelen door de kou de tepels prikken in hun te dunne leren jasje en houden het voor gezien. Hun mannelijkheid wordt in de was gezet, gefluft, opgepoetst en in een garage geparkeerd. Pas als de warme zonnestralen van een nieuwe lente in 2011 het dragen van een zonnebril noodzakelijk maakt, zullen ze het gecastreerde motortje weer vrij en blij de weg oplaten. De echte kerels beseffen zich dat motorrijden de komende maanden werken wordt en zetten de tanden op elkaar. Ze weten dat ze de komende maanden door de extra lagen kleding weer veroordeeld zijn tot het zo typische ‘Michelinmannetje-loopje’. Met stijf ogende, onbuigbare benen en armen zullen ze op het werk of bij vrienden en familie met deurpost en al binnenwandelen om vervolgens het eerste kwartier moeizaam alle lagen kleding af te stropen. Dat is niets vergeleken met die onbetrouwbare blaadjes, die je als een kruk de bocht laten nemen, of die pittige regenbuien, die altijd hun best lijken te doen om je een doorweekt scrotum te geven, en natuurlijk de alles overheersende kou, eeuwig op zoek naar de kleine kiertjes. God, wat is het toch fijn om een echte man te zijn, niet? Elk jaar moet ik er harder aan trekken om maar het ‘fietsie’ te blijven pakken in plaats van de comfortabele auto. Maar ik zal niet zwichten. Af en toe moet ik mijzelf er even aan herinneren ‘not to be a pussy’ en dat koppel ik vaak aan mooie zomerse motorbeelden op websites. Zo stuitte ik op een artikel over Harley-Davidson. De Amerikanen krabbelen weer op van een flinke dip, maar heel soepel gaat het allemaal nog niet. Buell en MV Agusta hebben al een schop gekregen en de focus ligt nu compleet op Harley. De klantenbasis moet flink worden uitgebreid. Naast belegen mannen, kampend met een midlifecrisis, wil Harley tegenwoordig ook vrouwen kietelen. Op zich slim natuurlijk, want een lekker wijf op een motor stimuleert niet alleen andere dames om hun stoere en het liefst in leer gehulde kant te laten zien, maar wij, mannen, laten ons hier ook graag door prikkelen. Ergens vind ik het altijd hoogst irritant dat producenten blijkbaar denken dat alle consumenten simpel zijn, want ze gooien een paar tieten op een motor en verwachten dat wij als kip zonder kop massaal de H-D-winkels plat zullen lopen…. Maar ja, ik had nog steeds als doel mooie motorbeelden te bekijken, dus ik klik op een link naar supermodel Marisa Miller en haar rijvaardigheden op een ‘low’ H-D-model. Zie ik daar zo’n typisch Amerikaanse schoonheid, die in typisch Amerikaanse volzinnen de wondere wereld van H-D aanprijst in een soort Route 66 setting. Die setting, hoe cliché ook, doet zijn werk, maar Marisa is me nog te af. Totdat ze in een sexy strak lederen pakje op een sexy, strakke zwarte Harley gaat rondbrommen. Toch lekker, ofzo. Daarna wordt een nu schaars geklede Marisa gefilmd tijdens een fotoshoot op allerlei choppers en voor ik het weet heb ik best zin om samen met haar op een motor te verdwalen in een verlaten gebied en even te stoppen om elkaars kaart te bestuderen. Het stomme is dat het niet echt een spannend filmpje is, maar de fantasie is wakker geschud. Best kansloos eigenlijk. Blijkbaar ben ik toch een simpele ziel. Zet een mooi vrouwelijk lijfie in leer verpakt op een fraaie bak, laat haar niet teveel domme dingen zeggen en ik ben er bij. 1-0 voor de producenten. Lesje geleerd: ik ben gewoon typisch een man. En wat doen echte mannen….? Juist, die rijden de winter door. Via een omweg heb ik mijn doel bereikt. Tevreden stap ik weer op de motor. Effe afkoelen….

Lees meer over

Harley-Davidson

Gerelateerde artikelen

Direct meer lezen? Neem een jaarabonnement
  • Direct toegang tot het digitale archief met meer dan 350 magazines.
  • 24 uitgaven per jaar
  • Elke twee weken thuis in de bus
Direct toegang aanvragen
Een jaar MotoPlus voor slechts 55,-