Zoekresultaten voor: vfr 800
Eigenlijk zijn deze drie motoren met hun 17-inch-voorwielen, brede 180-achtersloffen en gietwielen niet bepaald gemaakt voor terreinexcursies. Maar deze crossovers met hun wat langere veerwegen, brede sturen, rechte zitpositie en karakteristieke motorblokken nodigen wel uit om grenzen te verkennen...
Motor met hart: een bijzonder frivole V4 bezorgt Honda’s opvallende Crossrunner een passende polsslag. De machine is een soort van kruising tussen funbike, toer- en reismachine. Een compromis dus, maar wel een geslaagde!
Een V4. En dat zou het enige argument moeten zijn om tot koop van een...
De Honda Crossrunner heeft meer vermogen dan normale 800cc-allroads/crossovers, en de Suzuki V-Strom 1000 zit met zijn 1.037 cc tussen de 800’s en de zware 1200’s in. Omdat deze twee zo van elkaar verschillen, vormen ze in dit tussensegment eigenlijk elk hun eigen klasse.
Wie afwisselend op...
Nadat Honda eerder dit jaar een grondig vernieuwde VFR800F presenteerde, is het nu de beurt aan de VFR800X Crossrunner. Deze ‘crossover’ deelt dezelfde technische basis met Honda’s sportieve toermachine en profiteert in die zin van de updates die de VFR kreeg. Maar de Crossrunner kreeg ook...
Begin deze week maakten we in Zuid-Spanje de eerste meters met de nieuwe Honda VFR800X Crossrunner. Honda's avontuurlijke allrounder werd niet alleen optisch flink herzien, maar profiteert onderhuids tevens van de update die Honda's VFR800F, de donor voor de Crossrunner, eerder kreeg. De V4 werd...
"Veel aanpassingen om zijn reputatie te versterken" Dat was hem de insteek. De 800 cc V4 levert nu meer vermogen en koppel in het midden- en hoge toerengebied, zijn looks zijn wat aangescherpt.
Verdere aanpassingen zijn Honda’s Selectable Torque Control (HSTC) system, ABS, LED lampen, zelf...
Sportief reizen of comfortabel hard gaan – dat zijn de kerndisciplines van de sporttoerders, een categorie motoren die in de jaren negentig heel populair was. De afgelopen jaren is dit type een beetje een buitenbeentje geworden en het aanbod is sterk uitgedund. Onterecht, zoals het gemêleerde...
VFR-rijders hebben eigenlijk nooit klachten over hun motor. En waarom zouden ze ook? Alle modelvarianten zijn vrijwel onverwoestbaar, uitstekend afgewerkt en ideale reisgenoten voor zowel korte als lange ritten. Deze Top-Test moet duidelijk maken of het desondanks de moeite waard is om over te...
Binnen de Honda-range heeft de VFR800 met zijn karakteristieke V4-motorblok een heel special plekje. Of moeten we zeggen ‘had’, want de laatste VFR800 stamde alweer van 2002. Het voormalige topmodel verdween langzaam maar zeker naar de achtergrond. Bovendien zette de komst van de VFR1200F in...
Als ster die zijn hoogtijdagen kende in de jaren ’90 van de vorige eeuw, staan de spotlights van het podium der nieuwe motoren de laatste jaren niet echt meer op Honda’s VFR gericht. Gelukkig is dat op de occasionmarkt een heel ander verhaal, waar de aimabele V4 nog altijd een glansrol...
De nieuwe Crossrunner heeft van alles wat: een beetje toerfiets, veel funbike, een stukje sport, eigenlijk een mix uit veel erfelijke eigenschappen. Zeker is dat het een bijzondere motorfiets is met een modern uiterlijk en daaronder zeer vertrouwde V4-techniek. Hij heeft wel iets van een hond, maar...
De nieuwe Crossrunner heeft van alles wat: een beetje toerfiets, veel funbike, een stukje sport, eigenlijk een mix uit veel erfelijke eigenschappen. Zeker is dat het een bijzondere motorfiets is met een modern uiterlijk en daaronder zeer vertrouwde V4-techniek. Hij heeft wel iets van een hond, maar...
Probeer hem niet in een hokje te plaatsen, want dat kan simpelweg niet. Honda spreekt duidelijke taal waar het op de nieuwe Crossrunner aankomt, naar eigen zeggen een machine die urban, toer en sportieve kwaliteiten in één en hetzelfde concept herbergt en bovendien ook een uitstapje...
Probeer hem niet in een hokje te plaatsen, want dat kan simpelweg niet. Honda spreekt duidelijke taal waar het op de nieuwe Crossrunner aankomt, naar eigen zeggen een machine die urban, toer en sportieve kwaliteiten in één en hetzelfde concept herbergt en bovendien ook een uitstapje...
Na de dood, zo zegt menig geloof, gaat de ziel op reis en daalt neer in een ander lichaam. De vraag is of de ziel van de Honda VFR inderdaad is overgegaan naar de nieuwe VFR1200F. Is Honda’s nieuwe paradepaardje een logisch vervolg of een totaal nieuw begin?Schoon en wit schitteren de beide...
Een vraag die in een ieder opkomt die van de nette BMW op de elegante Kawasaki stapt of omgekeerd. Omdat er tussen deze twee hele werelden van verschil liggen. En dat geldt niet alleen voor de afmetingen, maar ook voor de prijs. Waarmee we bij ons thema zijn aangekomen: is € 8.000,- genoeg of...
Sportieve toermotoren en Honda VFR, dat was lange tijd een en hetzelfde. Ruim 35 jaar na de presentatie van de eerste VFR is deze V4-mijlpaal nog steeds een begrip. Reden genoeg om eens naar het verleden, het heden en misschien zelfs naar de toekomst te kijken.
Lees dit hele artikel inclusief...
Toen de ideeënfabrieken in Japan tegen het einde van de jaren tachtig op volle toeren draaiden, brachten ze in de lichte inhoudsklassen met al hun knowhow verbazingwekkende creaties op de markt. Weliswaar voornamelijk voor de thuismarkt, maar sommige van deze lichte technische hoogstandjes...
Sinds 2010 is Honda’s sportieve toermachine met de legendarische VFR-afkorting met een dik V4-blok verkrijgbaar. Maar ondanks een grote fangemeenschap kende de 1200 een aarzelende start. Inmiddels is de VFR ook volop als occasion verkrijgbaar, vaak al tegen de helft van de nieuwprijs. Een goede...
Vrijheid op twee wielen, dat betekent ook een keuze hebben tussen toeren en knallen. De nieuwe BMW F800GT wil een brug tussen beide werelden slaan, net als een echte sportieve toermachine.
Een sportieve toermachine is een fantastisch concept. Bagage er opknopen, vrouwlief achterop, starten en op...