Nieuws

Vergelijkingstest Suzuki twins

Honderd jaar Suzuki motorfietsen, dan mag je met recht over een rijke historie spreken. Historie of niet, voor trouwe fans van het merk was er wel eens meer te vieren, want de modelpolitiek van de Japanners is de laatste jaren wat aan de behoudende kant. Toch heeft de fabrikant een echte troef in de hand!

Ondanks dat de trend momenteel aan het verschuiven is naar een tweecilinder lijnmotor, is de 90-graden-V-twin voor velen nog altijd het fijnste motorblok voor een tweewieler. Dus geen paralleltwin met verzette kruktappen die doet alsof, maar het echte werk. Twee trotse cilinders in hoek van 90 graden, twee separate cilinderkoppen, vier nokkenassen, een constructie die weliswaar meer ruimte kost, maar wel meer geld. Desondanks vind je precies dit blok in de Suzuki SV en V-Strom 650. Twee rasechte evergreens, die respectievelijk 21 (SV) en 18 (V-Strom) jaar in de prijslijst staan, en dat is in motorland haast een eeuwigheid. Altijd behoedzaam, consequent en meestal ook precies op het juiste moment gemodificeerd, en ook anno 2020 nog helemaal bij de les. En desondanks staan beide Suzuki’s niet meer direct op het netvlies van de gemiddelde motorrijder.

Dat kan en mag natuurlijk niet. Daarom trekken wij er in MotoPlus 23/2020 op uit met dit levendige duo, om ook zelf weer eens te ervaren waarom beide al zo lang, zo populair zijn. Om alvast een klein stukje van de sluier op te lichten: de SV en V-Strom slagen er beide op geheel eigen wijze in om het eenvoudige met het bijzondere te verbinden. Benieuwd naar het complete verhaal? Ga dan nu naar de winkel!

Gerelateerd nieuws

Overig nieuws