Nieuwe opzet TT week
Een week lang feest voor een brede doelgroep, meer variatie aan entertainment en motorfietsen die gecontroleerd de Drentse hoofdstad weer in mogen. Met dit concept wil de verse Stichting TT Speedweek dit jaar een eerste stap zetten om rondom de Dutch TT meer bezoekers naar Assen te krijgen.
Momenteel bezoeken circa 600.000 mensen de Dutch TT, waarbij op vrijdagavond een kleine 50.000 bezoekers de stad Assen in gaan. Met de vernieuwde opzet van de TT Speed Week, een naam met een knipoog naar het verleden, kan volgens onderzoek de stad tenminste 100.000 extra bezoekers baas. Om deze ook daadwerkelijk te trekken, zet de organisatie in op een aantal heel uiteenlopende activiteiten, verspreid over meerdere dagen en verschillende locaties. Het programma begint al in het weekend voorafgaand aan de Dutch TT (zaterdag 21 juni) met een luchtballonfestival op het circuit. Ook de rest van de week zijn er tal van activiteiten, van demonstraties met racemotoren tot freestyle shows, en van een motorbeurs tot kindermiddag. En uiteraard is er ook de nodige ruimte voor muziek, de optredens zullen plaatsvinden op vier podia verdeeld over de stad.
Speed Events NL, onder aanvoering van Robert Heilbron (o.a. initiatiefnemer en organisator van VKV City Racing in Rotterdam en Moskou) neemt in ieder geval de komende vijf jaar de organisatie van de TT Speed Week op zich. Heibron: “De ziel van de Dutch TT is uniek. Het is een parel die opgepoetst moet worden met meer brullende motoren en burning rubber in de aanloop naar de TT.” Een mooi initiatief, dat zonder meer succes verdient!