Nieuws

Eerste test Suzuki V-Strom 800DE

Het is alweer enige tijd geleden dat Suzuki de V-Strom 650 en 1050 presenteerde, maar met de nieuwe V-Strom 800DE is het allroadsegment bij de Japanners weer helemaal ‘alive and kicking’! Op Sardinië maakten we kennis met de nieuwe Japanner.

De V-Strom is al jaren een succesnummer binnen het modelgamma van Suzuki. Vooral de scherp geprijsde en uitstekend rijdende V-Strom 650 bleek een regelrechte hit en is zelfs meerdere keren de best verkochte nieuwe motorfiets in Nederland geweest. Maar na al die jaren is de rek er wel een beetje uit: de V-Strom werd gepasseerd door concurrentie met moderner motorblokken, elektronisch instelbare rijmodi en gadgets, plus een nóg avontuurlijkere topping. De hoogste tijd voor een nieuwe V-Strom dus, en wel deze 800DE. De machine is volledig nieuw en hypermodern, met als grootste verandering dat het V2-blok van de voorgaande V-Stroms is vervangen door een paralleltwin, die goed is voor 84,3 pk bij 8.500 tpm en 78 Nm koppel bij 6.800 tpm. Verder is de nieuwe V-Strom onder andere uitgerust met een quickshifter (op- en terugschakelen), low-rpm-assist (stijgend toerental bij het wegrijden om onbedoeld afslaan te voorkomen), easy-start en viervoudige tractiecontrole.

Maar hoe zit het bijvoorbeeld met het rijwielgedeelte? En hoe rijdt de nieuwe V-Strom nou eigenlijk? Je leest de uitgebreide test in MotoPlus 05/2023. Niets missen en liever elke twee weken een nieuwe editie op de mat? Kan ook, klik dan hier

Direct meer lezen? Neem een jaarabonnement
  • Direct toegang tot het digitale archief met meer dan 350 magazines.
  • 24 uitgaven per jaar
  • Elke twee weken thuis in de bus
Direct toegang aanvragen
Een jaar MotoPlus voor slechts 55,-

Gerelateerd nieuws

Video: 120 jaar FIM

Video: 120 jaar FIM

26 februari, 2024

De Federation Internationale de Motocyclisme (FIM) bestaat 120 jaar en viert dat met een acht minuten lange film ...

Overig nieuws