Nieuws

Eerste Test Kawasaki Versys 1000S

Er was een tijd dat allroad-achtige machines per definitie werden aangevuurd door koppelrijke twins en driecilinders. In 2012 doorbrak Kawasaki die uniformiteit met de presentatie van de Versys 1000, die werd aangevuurd door een getemde versie van vier-in-lijn van rauwdouwer Z1000. En de rest is, zoals men pleegt te zeggen, geschiedenis!

Na een update in 2015 werd de allround toermachine voor 2019 helemaal goed onderhanden genomen. Voor zijn achtste verjaardag werd ‘ie onder meer getrakteerd op een nieuw uiterlijk, ride-by-wire, ledverlichting rondom en een waar arsenaal aan elektronische hulpmiddelen, zoals meervoudige tractiecontrole, cruise-control en cornering-management. Bovendien kwam er naast een standaardversie ook een luxueuze variant in de vorm van een SE-uitvoering met onder andere elektronisch instelbare vering en bluetooth connectivity. Hij kon er kortom weer een tijdje tegenaan.
En toch mogen we voor 2021 een nieuwe telg binnen de familie verwelkomen in de vorm van een de Versys 1000S, die zich als nieuw ‘instapmodel’ uit de lijn in het voetlicht rijdt.

Al is ‘instapmodel’ wellicht een beetje denigrerend gezien de behoorlijk rijke uitrusting van deze nieuweling. Waarin verschilt de S van de SE? Wat zijn de kwaliteiten? Heeft ‘ie ook zwakke punten? Allemaal vragen waarop je het antwoord krijgt in MotoPlus 23/2020, waarin we op stap gaan met deze nieuweling in de Versys 1000 line-up! Het nummer ligt nu in de winkel, maar MotoPlus automatisch thuis op de mat kan natuurlijk ook. Klik hier voor een abonnement op Nederlands goedkoopte tweewekelijkse motortijdschrift.

Gerelateerd nieuws

Overig nieuws