Nieuws

Vergelijkingstest 7 middenklasse nakeds

Het middenklasse naked segment is tegenwoordig breder dan ooit zo lijkt het. Niet alleen wat betreft design en stijl, maar ook qua blokconfiguratie en zelfs cilinderinhoud, waar nagenoeg iedere fabrikant er een eigen filosofie op na houdt. Een populair segment ook, wat niet alleen te danken is aan die variëteit aan concepten, maar natuurlijk ook aan de in het algemeen bereikbare prijzen.

Dit jaar verwelkomt de klasse met de BMW F900R, KTM 890 Duke R en de Triumph Street Triple 765 RS drie nieuwe, begeerlijke machines, wat uiteraard de vraag opwerpt hoe deze zich verhouden tot de gevestigde orde. Die wordt in een uitgebreide vergelijkingstest vertegenwoordigd door de Ducati Monster 821 Stealth,
Kawasaki Z900, Suzuki GSX-S750 en Yamaha MT-09 SP. Of wel in totaal drie tweecilinders (parallel- en V-twin), twee driecilinders en eveneens twee vierpitters, met cilinderinhouden tussen 749 en 948 cc en vermogens tussen de 105 en 125 pk. Een heerlijk gevarieerd gezelschap met heel verschillende karakters. In het eerste deel van de test gaan we daarom dieper in op de techniek, meer specifiek op het blok en de rest van de aandrijflijn.

Wat zijn de sterke en zwakke punten van de verschillende concepten? Wie presteert er het beste op de vermogensbank? Welk blok laat zich van de meest klantvriendelijke kant zien? Allemaal vragen waarop je in het extra dikke vakantienummer MotoPlus 15/2020 (vanaf vrijdag 24 juli in de winkel) antwoord krijgt. MotoPlus liever thuis in de bus, sluit dan hier een abonnement af.

Direct meer lezen? Neem een jaarabonnement
  • Direct toegang tot het digitale archief met meer dan 350 magazines.
  • 24 uitgaven per jaar
  • Elke twee weken thuis in de bus
Direct toegang aanvragen
Een jaar MotoPlus voor slechts 55,-

Gerelateerd nieuws

Overig nieuws