Nieuws

Triumph onthult 2020 Street Triple S

Het Britse Triumph heeft haar nieuwe Street Triple S onthuld. En waar er vorig jaar nog keuze was uit twee S’en in de vorm van een onbegrensde 765cc en A2-geschikte 660cc versie, houdt Triumph het voor 2020 op één, A2-geschikt, model.

Daarom wordt de nieuwe Triumph Street Triple S alleen met het 660-blok geleverd. Uiteraard wel voorzien van een Euro5-update.

Ook optisch is de machine onder handen genomen. Net als de eerder gepresenteerde 2020 Street Triple RS hult de nieuwe S zich ook in een net wat scherper en moderner jasje. Vooral aan de voorkant, waar de vernieuwde koplampunit opvalt, met de Daytime Running Lights (DLR) nu als een balk bovenin de koplampen geïntegreerd. Maar ook de achterkant en zijdelen zijn aangepast. Het resultaat is een net wat hoekiger, en daardoor agressiever, ogend geheel.

In tegenstelling tot de RS, moet de S het zonder bugspoiler stellen en ook de fraaie bar-end spiegels ontbreken. Ook in de uitrusting zijn er verschillen. Zo heeft de S geen vier- maar tweezuiger remklauwen aan de voorzijde en is de upside-down voorvork niet instelbaar. Aan de achterzijde is de Öhlins schokdemper ingeruild voor een Showa-variant.

Ook de elektronica is op de nieuwe Street Triple S minder uitgebreid. De nieuwe A2-geschikte fiets beschikt over twee rijmodi (Road en Rain) en het dashboard is deels analoog. De andere kant bestaat uit een LCD-scherm. Dit in tegenstelling tot de RS, waarbij er een kleuren-TFT pronkt.

Die wijzigingen hebben uiteraard ook hun weerslag op de prijs. De A2-geschikte Triumph heeft namelijk een vanafprijs van € 10.400,-. Ruim 3.000 euro minder dan zijn flink aangeklede broer.

2020 Triumph Street Triple S

MOTOR vloeistofgekoelde driecilinder lijnmotor, balansas, twee bovenliggende ketting-aangedreven nokkenassen en vier kleppen per cilinder, benzine-injectie, kabelbediende natte meerplaatskoppeling (anti-hop), zesversnellingsbak, X-ring ketting.
Cilinderinhoud660cc
Boring x slag76.0 x 48.5 mm
Compressie12.1:1
Max vermogen35kW (47.6pk) bij 9.000 tpm
70kW (95.2 PS) bij 11.250 tpm
Max. koppel60Nm bij 5.250 tpm
66Nm bij 9.250 tpm
RIJWIELGEDEELTE aluminium brugframe, upside-down voorvork Ø 41 mm, dubbelzijdige aluminium swingarm met monoschokdemper, voorspanning instelbaar, dubbele schijfrem voor Ø 310 mm met tweezuiger remklauwen, schijfrem achter Ø 220 mm met  enkelzuiger-remklauw, ABS (uitschakelbaar).
Aluminium gietwielen3.50 x 17, 5.50 x 17
Bandenmaten120/70 ZR17, 180/55 ZR17
PrijsNL € 10.400,-/B € 8.300,-
Street Triple S MY20 White LHS

Triumph Street Triple S 2020

Direct meer lezen? Neem een jaarabonnement
  • Direct toegang tot het digitale archief met meer dan 350 magazines.
  • 24 uitgaven per jaar
  • Elke twee weken thuis in de bus
Direct toegang aanvragen
Een jaar MotoPlus voor slechts 55,-

Gerelateerd nieuws

Honda-kloon van Cyclone

Honda-kloon van Cyclone

26 april, 2024

Zongshen dochteronderneming Cyclone heeft met de RC680 haar eerste supersportfiets gepresenteerd. Eerder deze maand ...

Overig nieuws