Nieuws

Triumph onthult 2020 Street Triple S

Het Britse Triumph heeft haar nieuwe Street Triple S onthuld. En waar er vorig jaar nog keuze was uit twee S’en in de vorm van een onbegrensde 765cc en A2-geschikte 660cc versie, houdt Triumph het voor 2020 op één, A2-geschikt, model.

Daarom wordt de nieuwe Triumph Street Triple S alleen met het 660-blok geleverd. Uiteraard wel voorzien van een Euro5-update.

Ook optisch is de machine onder handen genomen. Net als de eerder gepresenteerde 2020 Street Triple RS hult de nieuwe S zich ook in een net wat scherper en moderner jasje. Vooral aan de voorkant, waar de vernieuwde koplampunit opvalt, met de Daytime Running Lights (DLR) nu als een balk bovenin de koplampen geïntegreerd. Maar ook de achterkant en zijdelen zijn aangepast. Het resultaat is een net wat hoekiger, en daardoor agressiever, ogend geheel.

In tegenstelling tot de RS, moet de S het zonder bugspoiler stellen en ook de fraaie bar-end spiegels ontbreken. Ook in de uitrusting zijn er verschillen. Zo heeft de S geen vier- maar tweezuiger remklauwen aan de voorzijde en is de upside-down voorvork niet instelbaar. Aan de achterzijde is de Öhlins schokdemper ingeruild voor een Showa-variant.

Ook de elektronica is op de nieuwe Street Triple S minder uitgebreid. De nieuwe A2-geschikte fiets beschikt over twee rijmodi (Road en Rain) en het dashboard is deels analoog. De andere kant bestaat uit een LCD-scherm. Dit in tegenstelling tot de RS, waarbij er een kleuren-TFT pronkt.

Die wijzigingen hebben uiteraard ook hun weerslag op de prijs. De A2-geschikte Triumph heeft namelijk een vanafprijs van € 10.400,-. Ruim 3.000 euro minder dan zijn flink aangeklede broer.

2020 Triumph Street Triple S

MOTOR vloeistofgekoelde driecilinder lijnmotor, balansas, twee bovenliggende ketting-aangedreven nokkenassen en vier kleppen per cilinder, benzine-injectie, kabelbediende natte meerplaatskoppeling (anti-hop), zesversnellingsbak, X-ring ketting.
Cilinderinhoud 660cc
Boring x slag 76.0 x 48.5 mm
Compressie 12.1:1
Max vermogen 35kW (47.6pk) bij 9.000 tpm
70kW (95.2 PS) bij 11.250 tpm
Max. koppel 60Nm bij 5.250 tpm
66Nm bij 9.250 tpm
RIJWIELGEDEELTE aluminium brugframe, upside-down voorvork Ø 41 mm, dubbelzijdige aluminium swingarm met monoschokdemper, voorspanning instelbaar, dubbele schijfrem voor Ø 310 mm met tweezuiger remklauwen, schijfrem achter Ø 220 mm met  enkelzuiger-remklauw, ABS (uitschakelbaar).
Aluminium gietwielen 3.50 x 17, 5.50 x 17
Bandenmaten 120/70 ZR17, 180/55 ZR17
Prijs NL € 10.400,-/B € 8.300,-
Street Triple S MY20 White LHS

Triumph Street Triple S 2020

Direct meer lezen? Neem een jaarabonnement
  • Direct toegang tot het digitale archief met meer dan 350 magazines.
  • 24 uitgaven per jaar
  • Elke twee weken thuis in de bus
Direct toegang aanvragen
Een jaar MotoPlus voor slechts 55,-

Gerelateerd nieuws

Toppak van Touratech

Toppak van Touratech

13 september, 2024

De naam Compañero is al sinds jaar en dag bekend in het Touratech-gamma, met deze Rambler Pro-uitvoering voegt de ...
Eerste test: Segway E300SE

Eerste test: Segway E300SE

12 september, 2024

Segway kennen we als merk sinds 2001 van de opmerkelijke zelf-balancerende tweewieler HT. De laatste jaren timmert ...
Mega Motor Markt bij Goedhart

Mega Motor Markt bij Goedhart

12 september, 2024

Eentje om alvast met rood in de agenda te omcirkelen: van donderdag 26 tot en met zondag 29 september organiseert ...
916-klokje duurder dan motor zelf

916-klokje duurder dan motor zelf

11 september, 2024

Ter ere van de dertigste verjaardag van de legendarische 916 heeft Ducati een horloge laten ontwerpen door de ...

Overig nieuws