Spyshots 2020 Triumph Rocket III
Nadat er eerder al foto’s uit een dealerpresentatie gelekt waren, zijn nu ook de eerste spyshots van de nieuwe Triumph Rocket III opgedoken. Daarmee lijkt de terugkeer van de Rocket III, die eerder sneuvelde voor de Euro4-norm, een feit.
Het meest opvallende is de verschuiving van cruiser naar power-cruiser. De nieuwe Rocket III wordt namelijk krachtiger en krijgt een veel actievere rijhouding. Naar verluid om een beter tegengeluid te laten klinken tegen de Ducati Diavel 1260. Voor de krachtbron blijft de 2019-Rocket vertrouwen op de diepademende driecilinder van Triumph. In de nieuwe Rocket III-trim wordt cilinderinhoud van 2.294 cc echter vergroot naar zo’n 2.500 cc. Als we de eerste berichten mogen geloven betekent dat een topvermogen zo’n 180 pk en 230 Nm koppel.
Zoals op bovenstaande spionagefoto’s te zien is, ademt de nieuwe machine uit middels korte sidepipes, twee aan de rechterzijde en één aan de linkerzijde. Geheel in stijl met de huidige standaard wordt ook de nieuwe Rocket III uitgerust met een keur aan assistentiesystemen. Denk aan ABS, tractiecontrole, cruise en launchcontrol, als ook een digitaal dashboard met TFT-display en ‘connectivity‘-mogelijkheden.
Een platter stuur en verder naar achter geplaatste voetsteunen zorgen ervoor dat de bestuurder veel rechter in het nieuw gevormde zadel plaatsneemt. Aan de achterzijde heeft de Rocket III verder een klein kontje en spatbord met kentekenplaathouder dat aan de swingarm is bevestigd. Aan de voorzijde heeft de Britse machine een dubbele koplamp met klein windscherm – duidelijk geïnspireerd zijn op de oude Speed Triple-modellen. Daarnaast staat de upside-down voorvork naar verluid wat steiler dan bij de oude Rocket III.
Wanneer we de nieuwe Rocket III exact kunnen verwachten, is nog niet bekend.