Nieuws

Recente occassions

Angst is een grotere drijfveer dan sex. En de grootste angst is die voor het niet hebben van sex. Maar de angst voor de aanschaf van een foute motor komt strak op de tweede plaats.

Daarom zoeken we zekerheid en kopen we per definitie niet van vage beroepsparticulieren op Internet. We hebben het immers over serieus geld? Gelukkig zijn er oprechte dealers waar de aanschaf van een motorfiets met ervaring niet onder de wet op de kansspelen valt.

En dan is het helemaal grappig als je dan hoort waarom er alleen toppers in de showroom staan. Dat verhaal wordt opgepikt tijdens een tussenstop in Hengelo Ov., waar iedereen inclusief Google nog over Wout Broer Motoren praat terwijl dat bedrijf al lang niet meer zo heet. Jeroen vertelt over het geheim achter de Perfecte Inruilers. Dat zijn de motorfietsen die hij zelf durft door te verkopen. Mindere machines gaan direct door naar de grijze handel, Verweggistan of Bokkiebokkieland.

Want het verkoopklaar maken van een gewoon nette inruiler is economisch niet verantwoord meer. Inruil+klaarmaken+een tikkie garantiebuffer en een beetje winst komt al snel boven de marktwaarde uit. En ook een gedreven motordealer moet bij de lokale grootgrutter zijn boodschapjes gewoon aftikken.

Met dat nieuwe inzicht kijk je de zaak rond. Er staat een Bimota met ervaring. Maar dat is een kunstwerk, geen motorfiets. De zilvergrijze R60/6 is een hartveroverende plaat van een liefhebbersfiets en wordt nadrukkelijk zonder garantie verkocht. Uitzonderingen bevestiging immers de regel? Maar de nog vrolijker metallic grijs sprankelende Yamaha Fazer die op de parkeerplaats zonnestralen staat terug te koppen is net zo’n echte, basic motor als de BMW. Geen overdadig plestik. Gewoon. Alleen een jaar of dertig jonger en met garantie.

Er staan krap10D kilometers op de klok en de vorige eigenaar moet een perverseling zijn geweest die zijn motorfiets koesterde en knuffelde in plaats van bereed.

We durven het bijna niet te vragen… Een krap uur later blijkt Jeroens verhaal kloppend. Bij het aanbieden van de Perfecte Inruiler geef je iemand de kans om voor ‘ZGAN’ te gaan terwijl iemand anders de kop van de prijs heeft betaald.

Dat is winst in deze tijden. Alleen oprechte bouwjaarfetisjisten zullen voor dat argument afhaken. Bij een laatste kop koffie bedenken we een heel nieuw marketing concept. Iemand moet gewoon ergens een fabriek van recente-, gebruikte motorfietsen beginnen. Net zo als er voor linksmensen nog steeds ergens een fabriek moet staan waar gebruikte Volvo stationcars worden gemaakt. Dat is gouden handel.

Direct meer lezen? Neem een jaarabonnement
  • Direct toegang tot het digitale archief met meer dan 350 magazines.
  • 24 uitgaven per jaar
  • Elke twee weken thuis in de bus
Direct toegang aanvragen
Een jaar MotoPlus voor slechts 55,-

Gerelateerd nieuws

Honda-kloon van Cyclone

Honda-kloon van Cyclone

26 april, 2024

Zongshen dochteronderneming Cyclone heeft met de RC680 haar eerste supersportfiets gepresenteerd. Eerder deze maand ...

Overig nieuws