RE rules!
De Royal Enfield Bullet wordt al sinds jaar en dag volgens beproefd concept gebouwd. En de productie uit India die jaren lang alleen ‘Enfield’mocht heten is nu weer officieel ‘Royal’.
Het ontwerp van de Royal Enfield Bullet strekt zich over een periode van meer dan acht decennia, wat dit type het langstlopende model in continue productie maakt. Sinds 1932 heeft de Bullet duizenden over de hele wereld betoverd met haar unieke styling en rijgevoel.
De laatste versies van de Bullet combineert oude stijling elemementen met de prestaties en betrouwbaarheid van moderne technologie zoals elektronische brandstofinspuiting. Met zijn makkelijk te herkennen karakteristieke ééncilinder geluid, zijn luchtgekoelde motor, zijn gespaakte wielen en zijn handgeschilderde tank is het een motorfiets die niet onopgemerkt zal blijven in het verkeer.
De Royal Enfield Bullet is in Nederland in vier verschillende uitvoeringen te verkrijgen: de Classic, Classic Military, Classic Deluxe, Electra en de Bullet.
Alle modellen zijn voorzien van brandstofinjectie, elektronische ontsteking, startmotor en schrijfrem in het voorwiel.
Maar er worden er in Nederland geen tientallen per dag van verkocht. In India is dat anders. Daar wordt de markt overstroomd door letterlijk miljoenen kleine Japans/Chinese 50-200 cc kloons per jaar. De in India sterk in opkomst zijnde groep mensen die serieus geld verdient heeft als tegengas de lokale trots in de armen en harten gesloten.
Het resultaat is dat er serieuze levertijden op de Enfield Dino’s zijn en dat er zelfs een heel nieuwe fabriek voor de technisch mild opgewaardeerde eenpitters is opgezet…
Sluit je dus aan bij de Indiase elite: koop een Enfield.
Bij Verstegen Import zullen ze er verbaasd, maar blij mee zijn.