Prijs Suzuki V-Strom 800 bekend
Begin november moet hij bij de dealers staan: de meer straatgerichte V-Strom 800. Het prijskaartje is ook duidelijk, Suzuki vraagt € 11.999,- voor de nieuwkomer.
De V-Strom 800 is technisch nauw verwant aan de V-Strom 800DE, maar vanwege het gebruik verschillen de twee toch van elkaar. Het meest logische verschil is het voorwiel. Op de allroad DE meet dat spaakwiel 21” terwijl de meer straatgerichte nieuwkomer het met 19” gietwielen doet. De DE heeft bovendien Dunlop Trailmax-banden en de V-Strom 800 Dunlop D614F exemplaren.
Ook de veerwegen verschillen flink. De DE heeft v/a 220/220 mm en de gewone V-Strom doet het met v/a 150/150 mm. Het resulteert in een zadelhoogte van 855 mm voor de allroad en een meer behapbare 825 mm voor de straatfiets. Het blok is in beide gevallen gelijk en dat is mooi nieuws. De 776 cc zware staande twin presteert onderin en in het middengebied heerlijk krachtig.
De V-Strom 800 gaat dus € 11.999 kosten. Dat maakt hem € 700,- goedkoper dan de V-Strom 800DE. Suzuki heeft voor ieder wat wils want het heeft ook nog de lichtere V-Strom 650 voor € 9.899,- en de zwaardere V-Strom 1050 voor € 16.299,-. Ook in vergelijking met straatgerichte concurrenten doet Suzuki het competitief. De BMW F750 GS kost bijvoorbeeld € 12.250,-. Triumph heeft de Tiger 660 voor € 10.895 en de Tiger 850 Sport voor € 14.395,-. Een Kawasaki Versys 650 gaat dan alweer weg vanaf € 9.699,- en een Honda NC750X vanaf € 9.749,-.
Hier vind je een dealer in de buurt.