Premium

Vergelijkingstest retro’s

We zijn inmiddels steeds meer gewend aan motoren uit China, voornamelijk in de 125- en 250cc-klassen. Inmiddels komen er ook zwaardere motoren vandaan, bijvoorbeeld in het retro-segment. Maar hoe doen deze motoren het vergeleken met de concurrentie uit Japan?

Te beginnen bij Benelli, dat sinds 2005 in bezit is van de QJ-groep. Qua afwerking is de Leoncino 800 niet de absolute top, maar toch wel zodanig dat je er goed mee kunt leven. De Leoncino wordt aangedreven door een 754cc met 76 pk en 67 Nm, de ‘dikste’ van het kwartet. Net als de Yamaha XSR700 heeft de Benelli-twin een 270° krukas, in tegenstelling tot het blok van de CFMoto 700 CL-X Herritage. Dat lijkt op zijn plaats dan weer op het blok van de Kawasaki Z650RS, maar haalt niet diens kwaliteiten. Waar de Kawa tussen de 4.000 en 7.000 toeren prachtig doorloopt, zakt de CFMoto precies in dat gebied in, om er vervolgens onder luid gebrul vanuit de airbox des te heviger uit te komen. Ook zijn de trillingen heviger en grijpt de koppeling vroeg en hard aan.

Alles lezen doe je in MotoPlus 1/2023. Elke twee weken helemaal up-to-date blijven met het laatste nieuws, de meest uitgebreide testen, onderhoudende reportages en sprekende reisverhalen? Kan, gewoon even hier klikken…

Direct meer lezen? Neem een jaarabonnement
  • Direct toegang tot het digitale archief met meer dan 350 magazines.
  • 24 uitgaven per jaar
  • Elke twee weken thuis in de bus
Direct toegang aanvragen
Een jaar MotoPlus voor slechts 55,-

Gerelateerd nieuws

Overig nieuws