Premium

Vergelijkingstest KTM 390 Duke – RC390

Ze maken beide gebruik van hetzelfde concept, maar vliegen het allebei op een andere manier aan. We gaan op pad met de KTM 390 Duke en RC390 om uit te zoeken welke van de twee het meest weet te overtuigen.

De 390 Duke en RC390 hebben veel dingen met elkaar gemeen, waaronder hetzelfde doel: zo veel mogelijk rijplezier in het A2-segment. Dat doen ze wel op hun eigen manier. Aan de ene kant is er het beproefde recept van een relatief comfortabele zitpositie met een hoog stuur verpakt in een lekker puristisch jasje. Het sportievere broertje zoekt zijn heil daarentegen in een traditionele voorovergebogen zit met clip-ons en rijkelijk veel kuipwerk rond de framebuizen. Wat beide gemeen hebben is het kloppend hart. De eencilinder viertakt met 373 cc cilinderinhoud is in beide tweewielers goed voor 44 pk en 37 newtonmeter. Het rijwielgedeelte rond het stalen buizenframe lijkt daarnaast ook identiek, maar verschilt op een aantal punten. Ook op detailniveau onderscheiden de twee zich van elkaar, wat dan weer zorgt voor de afzonderlijke visuele verschijningsvormen.

Maar resulteren deze verschillen uiteindelijk ook in een afwijkende rijdynamiek? En welke van de twee is nu eigenlijk het meest geschikt? Je leest er alles over in MotoPlus 03/2023. Elke twee weken helemaal up-to-date blijven met het laatste nieuws, de meest uitgebreide testen, onderhoudende reportages en sprekende reisverhalen? Kan, gewoon even hier klikken…

Direct meer lezen? Neem een jaarabonnement
  • Direct toegang tot het digitale archief met meer dan 350 magazines.
  • 24 uitgaven per jaar
  • Elke twee weken thuis in de bus
Direct toegang aanvragen
Een jaar MotoPlus voor slechts 55,-

Gerelateerd nieuws

Overig nieuws