Twee weken vreemdgaan op een Indian FTR1200R Carbon
Geef toe: het gras is altijd groener bij de buren, ook als het om motoren gaat. Hoe is het om je vaste mechanische liefde even te verruilen voor een affaire op twee wielen? Jeroen onderzoekt het en gaat op zoek naar het adrenaline- en testosterongehalte van de Indian FTR1200R Carbon.
Bestaat er zoiets als wittebroodsweken als je net een nieuwe motorfiets hebt aangeschaft? Zo ja, dan zit ik er nog volop in als de Indian FTR1200R Carbon op een zonnige middag de redactionele oprit op wordt gerold. Als kers verse eigenaar van een knalblauwe Triumph Street Triple uit 2014 zit ik nog behoorlijk stevig vast gebeiteld op een roze wolk van tot volle bloei gekomen wederzijdse genegenheid, maar deze yank in exotische carbon-trim doet bovengemiddeld haar best om die wolk zo snel mogelijk op te laten lossen.
Veel fraaie carbon opsmuk, volledig instelbare goudkleurige Öhlins-sieraden, een ‘premium’ zadel met contrasterende stiksels, speciale tankpanelen, een specifiek eigen kleurtje; de FTR1200R Carbon heeft hiermee én met zijn gespierde looks het nodige in de strijd te gooien om naar de gunst van mijn hand te dingen. Daar moet dan ook naar betaald worden, want in deze uitvoering staat de Indian voor de lieve som van € 22.390,- in de showroom op je te wachten, een flinke schep meer dan de € 17.190 die de standaard FTR1200 kost. En héél véél meer dan mijn eigen Street Triple. Ik zou dan in een serieuze polyamoureuze relatie met meerdere van deze Britse schonen terecht komen, wat overigens ook niet per definitie een straf zou zijn….
Het uiterlijk van de Indian overtuigd dus al behoorlijk, maar doet de FTR dat ook als je eenmaal in het zadel zit? In MotoPlus 06/2024 lees je hoe de twee weken vreemdgaan met de Indian verliepen!