Toptest Moto Guzzi V100 Mandello S
De V100 Mandello S moet bij Moto Guzzi een nieuw tijdperk inluiden. Maar is de V100 met zijn vloeistofgekoelde V-twin daartoe in staat? Wij onderwierpen hem aan onze Toptest om antwoord te vinden op die vraag.
Een vloeistofgekoelde V-twin in een Moto Guzzi? De één treurt er om, terwijl een ander juist blij is dat bij de Italianen eindelijk moderne tijden zijn aangebroken. In deze test verschijnt de V100 Mandello overigens in de S-versie, die precies drieduizend euro duurder is dan de standaardversie. Het verschil? Een semi-actief veringssysteem van Öhlins, handvatverwarming, quickshifter en een eigen multimediaal platform om je smartphone via Bluetooth aan het TFT-scherm te koppelen. De Mandello is daarnaast een genot voor het oog met dank aan de afwerking: mooie stiknaden in het tweedelige zadel, gelijkmatige maten van de spleten en de elegante lijnen van de machine. Eenmaal in het mooi afgewerkte zadel valt op dat het je tamelijk compact in het midden van de motor positioneert. Het lijkt veel ruimte te bieden, maar in werkelijkheid zit je tamelijk gevangen in een soort zitkuil.
Genoeg over het uiterlijk en de afwerking, hoe rijdt de Mandello? En hoe presteert de Italiaan in onze toptest? Dat lees je natuurlijk in MotoPlus 03/2023. Niets missen en liever elke twee weken een nieuwe editie op de mat? Geen zorgen, klik dan hier…