Hoe ziet een duurtest Triumph Tiger 900 Rally Pro er na 50.000 kilometer uit?
Onze duurtest zit er op voor de duurtest Triumph Tiger 900 Rally Pro. Na 834 dagen, 192 tankbeurten, een ongeluk buiten onze schuld om en een pandemie stond er 50.000 kilometer op de klok. Wat is de stand van zaken na de halve ton?
In het logboek, dat gedurende de duurtest wordt bijgehouden, wordt door collega’s vol lof gesproken over de Tiger. Voor de no-nonsense looks, zijn allesbehalve agressieve karakter en de ontspannen ergonomie, die lange dagetappes tot kinderspel maakt. Dankzij de handvat- en zadelverwarming, de forse maar niet heel stevige handkappen en makkelijk te verstellen ruit zijn ook natte en/of koude ritten goed te verteren. Het prima zitcomfort voor rijder en passagier wordt al even positief beoordeeld, maar dan moet de forse Tiger wel eerst beklommen worden. Dat is vooral voor de passagier een beste klauterpartij.
Eenmaal boven heb je dan wel een prima uitzicht. De bediening van het grote 7 inch TFT-scherm is door de slimme menustructuur een koud kunstje. Alleen de vier verschillende, maar desondanks toch op elkaar lijkende en wat onoverzichtelijke lay-out-opties konden ons niet bekoren. Daarnaast bleek de verbinding tussen smartphone en dashboard niet altijd even stabiel. Met name navigeren via de telefoon kan dan flink op de zenuwen gaan werken.
In MotoPlus 23/2023 vertellen we je alles over hoe de Brit de kilometers verteerde en lees je daarnaast ook de ervaringen van vier Tiger-eigenaren!