Premium

Eerste test BMW S1000RR

Vleugels, blauwe remklauwen en een 210 pk sterk viercilinderblok: het is een kleine greep uit het assortiment vernieuwingen die de S1000RR voor 2023 door BMW kreeg aangemeten. Op het circuit van Almería in Spanje maken we kennis met de van de ‘oude’ M1000RR afstammende S1000RR.

De 2023-versie is een afstammeling van de bijna volledig vernieuwde S1000RR die in 2019 verscheen. Wel is ‘ie voor dit jaar voorzien van bijvoorbeeld de M-remklauwen, aero-pakket, verbeterd motorblok, lithium-ion-accu en een 1.500 euro duurder prijskaartje. De ruimere kuip en hogere ruit zorgen voor een betere windbescherming, terwijl vaste bussen bij het achterwiel een snelle wielwissel nu makkelijk(er) maken. Onder het duozadel vinden we een usb-lader, de kentekenplaat is voor circuitgebruik eenvoudig te verwijderen en als één van de vele accessoires is een duozadelcover met een geïntegreerd bevestigingspunt voor je actioncamera verkrijgbaar. Dan snap je je publiek wel!

Hoewel de S1000RR standaard is voorzien van de S22 banden van Bridgestone, staat ons proefkonijn op maagdelijke V02 NS-slicks. Het is wel wat frisjes, dus we krijgen het vriendelijke verzoek om veel gas te geven zodat de banden op temperatuur blijven. Dat laten we ons natuurlijk geen twee keer zeggen! Hoe de nieuwe S1000RR op het Spaanse asfalt presteert lees je natuurlijk in MotoPlus 01/2023. Niets missen en liever elke twee weken een nieuwe editie op de mat? Geen zorgen, klik dan hier

Gerelateerd nieuws

Overig nieuws