Ninja Light
De lichte motoren, die voornamelijk hun markt in Zuid Frankrijk en Italie hadden, rukken op. Heeft het met de ons aangedane en aangeprate crisis te maken? Is het omdat het besef door dringt dat 150+ pk echt niet inzetbaar zijn in het woon werk verkeer? Komt het door de maar door stijgende prijzen?
Of is bij ons motorrijders het muntje gevallen en beseffen we dat ook in onze passie ‘minder’soms ‘meer’is?
De Ninja 300, de opvolger van de 250R. De nieuwe 300 heeft een parallel-twin met dubbele gaskleppen. De cilinderinhoud is door de grotere slag nu 296 cc.
Een nieuw frame zorgt voor meer chassisstabiliteit, minder trillingen en een betere warmte afvoer.
Het multifunctionele LCD-display omvat een brandstofmeter, dubbele ritteller, klok en een gebruiksindicator. De toerenteller is nog wel analoog.
Op elektronisch gebied is veel geleend van de grote broers. Zo is de Ninja 300 straksleverbaar met de nieuwste compacte ABS-unit. Maar ook een FCC assist- en slipkoppeling met anti-hopkoppelingsfunctie horen tot de hulpjes aan boord.
Tel daarbij het Ninja ZX-10R-type zwevend windscherm, de dubbele koplampen zoals bij de Ninja ZX-6R, het ZZR1400 wieldesign en de aluminium voetsteunen plus de dempervormgeving zoals bij de zwaarder Ninja-modellen.
En dan zit er ook nog een nieuwe Honda CBR 250 R in Repsol uitvoering aan te komen…
Licht wordt weer leuk!