Nieuws

Nieuwe gelimiteerde Elite-uitvoeringen van Indian

In november vorig jaar presenteerde Indian al de gelimiteerde Challenger Elite. In het voorjaar van 2023 komen daar nog eens twee Limited Editions bij: Pursuit Elite en Chieftain Elite.

De Elite van Indian Motorcycle, dat zijn in de regel bijzonder mooi Limited Editions met de nieuwste topuitrusting van de Amerikaanse fabrikant. “Ultra-Premium”, volgens Indian zelf. De Pursuit elite voor 2023 wordt in een oplage van slechts 150 stuks geproduceerd. “Super Graphite Metallic”, “Black Metallic” en “Shadow Bronze Chrome” heten de speciale kleuren.

Maar Elite gaat in dit geval verder dan show, zo is de achterwielophanging van Fox elektronisch verstelbaar en het ABS en de antislip-regeling worden door hellingshoekafhankelijke Smart Lean Technology en elektronica van Bosch aangestuurd. Ook de led-koplamp, toepasselijk Pathfinder gedoopt, werkt hellingshoekafhankelijk en ook de zijkoffers en contactschakelaar zijn led-verlicht. Nog meer luxe? Het zadel is verwarmbaar, op beide zitplekken uiteraard. En niet te missen is het geïntegreerde infotainment systeem met 7 inch touchscreen, bluetooth-connectivity en pijlnavigatie. Ook aan boord: een audiosysteem en afstandsbediening voor de koffers. 

De Indian Pursuit wordt aangedreven door de vloeistofgekoelde Power Plus V-twin met een cilinderinhoud van 1.768 cc en een maximum vermogen van 122 pk bij 5.500 toeren. Het maximum koppel van liefst 178 Nm is er al bij een lage 3.800 toeren. Het vermogen wordt middels een zesversnellingsbak en schone riemaandrijving naar het 180-achterwiel geleid.  

Met een volle 22,7-liter-tank en Elite-uitrusting zet de Indian Pursuit een vorstelijk gewicht van meer dan 400 kilo op de schaal. Prijs? Ook vorstelijk met € 52,390,-. 

Van de Chieftain Elite worden er een paar meer geproduceerd, 175 stuks. Hier heet de kleurcombinatie “Super Graphite Smoke” met “Shadow Bronze Chrome”. Bijzonder fraai is het verfijnde aluminium voorwiel met 10 retro-stijl spaken. Verdere lekkernijen: rondom verlichting, infotainment, audiosysteem, afstandsbediening voor de koffers en net als de Pursuit Elite een middels een druk op de knop verstelbare getinte ruit. De 68 liter inhoud van de beide zijkoffers kan met de optionele topkoffer verder worden vergroot. 

Het middelpunt van de Chieftain is in meerdere opzichten de luchtgekoelde Thunderstroke 116 V-twin met omgerekend 1.890 cc cilinderinhoud, 92 pk vermogen bij slecht 4.200 toeren en 171 Nm koppel bij 3.000 toeren. Ook hier een zesversnellingsbak, tandriemaandrijving en een 180-achterband. 

Met volle 20,8-liter-tank en Elite-uitrusting blijft de wijzer van de weegschaal in dit geval net onder de 400 kilo en ook de prijs is iets lager dan van de Pursuit Elite: € 43.590,-. 

Direct meer lezen? Neem een jaarabonnement
  • Direct toegang tot het digitale archief met meer dan 350 magazines.
  • 24 uitgaven per jaar
  • Elke twee weken thuis in de bus
Direct toegang aanvragen
Een jaar MotoPlus voor slechts 55,-

Gerelateerd nieuws

Test met ons het Suzuki-gamma!

Test met ons het Suzuki-gamma!

21 april, 2024

Suzuki heeft de wind behoorlijk onder de vleugels. Afgelopen jaar lanceerde de Japanse fabrikant een compleet nieuw ...
Eerste test: Kawasaki Z500 SE

Eerste test: Kawasaki Z500 SE

20 april, 2024

Voor Kawasaki staat 2024 in het teken van een halveliter-offensief. Liefst drie nieuwe modellen zien het daglicht. ...
Touratech Travel Event 2024

Touratech Travel Event 2024

20 april, 2024

Bekende sprekers, internationale sterren, een grote filmpremière, gerenommeerde exposanten en tal van ...

Overig nieuws