Nieuws

Nieuw: MV Agusta F3

De twee jaar die MV onder de vleugels van Harley-Davidson bivakkeerde heeft de kleine Italiaanse firma geen windeieren gelegd. Grotendeels met Amerikaanse dollars werd namelijk de ontwikkeling van deze ultracompacte lichtgewicht F3 gefinancierd, die op de EICMA voor het eerst aan het massaal toegestroomde publiek werd getoond. Qua uiterlijk weer een op-en-top MV Agusta uiteraard, die volgens de fabrikant zelf synoniem staat ‘excellence, style and technology’.
Net als bij Triumph’s Daytona ligt er midscheeps een roggelende 675cc metende driecilinder, die in Italiaanse trim goed is voor 137 pk, een forse 11 pk meer dan de met 126 paarden bevolkte Engelse stal. Dat blok is er dan ook niet één van duizend in een dozijn. Zo draait de krukas bijvoorbeeld net als de Husaberg éénpitter tegen de rijrichting in, een unicum voor een supersport fiets. Verder is de driepitter behangen met legio technische snufjes als ride-by-wire, een instelbare vermogenskarakteristiek en traction control. Het combinatie brugframe van aluminium schetsplaten met stalen buizen vormt de ruggengraat van de F3, dat verder wordt gecompleteerd door een Marzocchi voorvork en Sachs achterschokbreker.

Lees alles over de nieuwe F3 in Motoplus nummer 22.

Direct meer lezen? Neem een jaarabonnement
  • Direct toegang tot het digitale archief met meer dan 350 magazines.
  • 24 uitgaven per jaar
  • Elke twee weken thuis in de bus
Direct toegang aanvragen
Een jaar MotoPlus voor slechts 55,-

Gerelateerd nieuws

Overig nieuws