Nieuws
Na Japan: Thailand
Door de aardbeving en de kernramp in Japan hebben de Japanse fabrikanten een hoop ellende en werk uitval gehad.
Nu leiden ze opnieuw, maar dan onder de gevolgen van outsourcing, internationalisering en globalisering. Honda heeft momenteel in Thailand – waar het merk bijna driekwart van de markt in handen heeft- de grootste problemen door de overstromingen aldaar. Die hebben veel van de toeleveranciers lam gelegd.
Het betreft lokale productie voor de lokale markt waar motoren tot 125 cc de norm der dingen zijn.
Om het nog groter te zien: de Japanse fabrieken hebben ook veel productie in Europa. In Italie bijvoorbeeld. En hoorden we niet daar de golven van de eurocrisis ook al over de drempel slaan?
Direct meer lezen? Neem een jaarabonnement
- Direct toegang tot het digitale archief met meer dan 350 magazines.
- 24 uitgaven per jaar
- Elke twee weken thuis in de bus
Direct toegang aanvragen
Een
jaar
MotoPlus
voor
slechts
€
55,-
Gerelateerd nieuws
5 oktober, 2024
Een power naked omdat je zo zuinig bent op je roze papiertje? Vergeet het maar, power nakeds behoren tot de ...
5 oktober, 2024
Ruim twaalf jaar – sinds de komst van de NC700 DCT – had Honda zo’n beetje het alleenrecht op ...
4 oktober, 2024
Op vrijdag 4 oktober is Noppennieuws 5 verschenen en daarin onder meer een test van de nieuwe Beta X-Pro ...
4 oktober, 2024
Nadat Triumph eind 2023 haar opwachting maakte in het motocrosssegment met de TF250-X, breidt het nu die lijn uit ...
Overig nieuws