Motorverkopen januari-februari 16 % in de plus
En dat kon ook wel iets te maken hebben met het heerlijke ontbreken van een winter deze keer. Maar ook het voorzichtig groeiende vertrouwen in de toekomst zal er iets mee te maken hebben.
Uit de cijfers van ee januari en februari blijkt dat de verkoopcijfers van motoren in die periode 16 % boven die van 2013 liggen. Toen werden er 1203 nieuwe motoren op kenteken gezet, tegen 1038 in diezelfde maanden in 2013.
Grappig is daarbij dat BMW het heel goed doet, maar Haley en Triumph scoren ook mooi. Dat BMW’s, Harleys en Triumphs niet echt in de budgethoek zitten suggereert dat een fors deel van de aankopen deze maanden is gedaan door de laatste lichting baby boomers, de mensen met meer geld dan gemiddeld.
We zijn heel nieuwsgierig hoe de zaken zich ontwikkelen nu de meeste merken ook motorfietsen in de markt zetten die laagdrempeliger geprijsd zijn. Die kunnen daadwerkelijk de leeftijdsomslag in motorland veranderen. Er is ruimte voor jonge motorrijders!
Want wie de jeugd heeft, heeft de toekomst