Nieuws

MotoPlus 11 | Met 200 pk de straat op, kan het nog?

Met een lang weekend voor de boeg is er natuurlijk niets fijner dan onthaasten met de nieuwste MotoPlus. En dat kan uiteraard prima, want we hebben wederom een bomvol nummer met 132 pagina’s aan puur motorplezier voor je in de aanbieding. Zo gaan we onder meer verder met onze superbike-test. Daarbij stellen we ons uiteraard de vraag of het nog wel leuk is om met ruim 200 pk de straat op te gaan.

Een zeker zo noemenswaardig verhaal is de eerste test met de Yamaha Ténéré 700. Een machine waar we een flinke tijd op hebben moeten wachten. Of al dat geduld beloond is? Zeker! Op geweldige, intieme weggetjes – verhard en onverhard – in de omgeving van Barcelona onderstreepte Yamaha’s nieuwste avonturier een waardig drager te zijn van die roemruchte Ténéré-naam. En dat leverde en passant een aantal fraaie beelden op die we je uiteraard niet wilden onthouden.

In dezelfde omgeving hebben we ook een eerste test met de Kawasaki W800 Street en Café gereden. We moesten in 2017 immers afscheid nemen van de W800 door de invoering van Euro4. Maar de twin is terug, flink opgefrist én zelfs Euro5-ready. Het resultaat is een aanstekelijke retro die met trots in de voetsporen van zijn voorvader, de W1, mag stappen. Daarnaast vind je ook een rij-impressie met de nieuwe Honda Monkey en een vergelijkingstest met de Katana van toen (1983) en de Katana van nu.

Welke verlichtingstechnieken er momenteel worden toegepast op huidige motoren en hoe deze werken, lees je in onze rubriek techniek. En reizen doen we dit nummer in Zwitserland en Drenthe. Uiteenlopende bestemmingen, met beiden hun eigen charme.

En dit is slechts een greep uit het nummer, want er staat nog veel meer in. Wat allemaal? Dat kun je hieronder in de inhoudsopgave zien. Rest ons niets minder dan je een geweldig Hemelvaartsweekend en heel veel leesplezier te wensen!

Inhoud MotoPlus 11/2019

TEST
Eerste test: Yamaha Ténéré 700 20
Eerste test: Kawasaki W800 28
Vergelijkingstest: superbikes, deel 2
Oud-Nieuw: Suzuki Katana
Rij-impressie: Honda Monkey 50
Vergelijkingstest: 3 bobbers 56

TECHNIEK
Verlichting

PRAKTIJK
Bochtendynamiek
Getest: Gaerne Helium laarzen
Getest: S100 kettingspray 2.0
Getest: Rollei 560 Touch
Getest: Baas MobileAccuCharger

REIZEN
Zwitserland
Yamaha Dark Side Tour: Drenthe

REPORTAGE
Enduro-training
Mijn trots: Leo Noordzij zijn Yamaha XT500

SPORT
Interview: Andrea Dovizioso
MotoGP: Le Mans, Frankrijk

RUBRIEKEN
Warmdraaien
Newsfash
Mail: feedback
Column: Hugo Pinksterboer
Interview: onderweg
Moto+Foto
Agenda
Strip: Motomania
Volgend nummer
Colofon

MOTOREN IN DIT NUMMER
Aprilia RSV4 1100 Factory
BMW K1100RS
BMW S1000RR
Ducati Panigale V2
Ducati Panigale V4 S Corse
Harley-Davidson Forty-Eight
Indian Scout Bobber
Honda CBR1000RR Fireblade SP
Honda Monkey
Kawasaki Ninja ZX-10RR
Kawasaki W800 Street/Cafe
Suzuki GSX-R1000R
Suzuki GSX-S750
Suzuki Katana 1982 + 2019

Direct meer lezen? Neem een jaarabonnement
  • Direct toegang tot het digitale archief met meer dan 350 magazines.
  • 24 uitgaven per jaar
  • Elke twee weken thuis in de bus
Direct toegang aanvragen
Een jaar MotoPlus voor slechts 55,-

Gerelateerd nieuws

Yamaha YZF-R1 Rea-replica

Yamaha YZF-R1 Rea-replica

24 april, 2024

Yamaha maakte onlangs bekend dat de R1 niet wordt opgewaardeerd naar Euro 5+. Dit betekent dat de R1 in 2025 wordt ...

Overig nieuws