Nieuws

MotoPlus 03 | Verrassing van Suzuki: nieuwe Hayabusa

Wie de modelpolitiek bij Suzuki de afgelopen jaren een beetje heeft gevolgd, had van alles kunnen bevroeden, maar niet de komst van een nieuwe Hayabusa. Maar 2021 is het jaar van de derde generatie Hayabusa – en hoe! Nog steeds een bruut qua vermogen, verfijnder dan ooit en boordevol moderne elektronica, maar in design bovenal een echte Hayabusa, van voor tot achter! Lees alles over het nieuwe kanon van Suzuki in MotoPlus 03!

Suzuki is trouwens niet het enige merk dat nieuws heeft, ook Triumph, KTM en Indian hebben ons verblijd met mooie vooruitzichten. Zo heeft Triumph haar nieuwe Speed Triple 1200RS aangekondigd. Het prettige Britse hooligan-buitenbeentje in het naked-wereldje geweest heeft voor 2021 een flinke update gekregen. Het resultaat is een sterkere en lichtere machine, dan alle voorgaande edities met een top van 180 pk en 198 rijklaargewicht.

Bij KTM staat er twee modellen op de rol. Naast de Duke 890 (de wat straatgerichtere versie van de Duke 890 R) komen de Oostenrijkers ook met nieuws over de nieuwe 1290 Super Adventure S. Alweer de derde generatie van het dikke Adventure-model. Als we de Oostenrijkers op hun blauwe ogen mogen geloven, is het het sportiefste en technologisch meest geavanceerde Adventure-model dat tot nu toe in Mattighofen van de band rolde. Motorblok, rijwielgedeelte, ergonomie en elektronica zijn aangepakt om de Super Adventure S-beleving naar een nog hoger plan te tillen.

Indian heeft op haar beurt de FTR onder handen genomen. Indian’s FTR benadert het naked bike-thema sinds zijn introductie in 2019 op een heel eigen manier. Muscle-bike meets flattracker meets naked, iets in die trant. Voor komend jaar mag de potente Amerikaan, die door Indian zelf trouwens als 2022-model wordt gepresenteerd, zich verheugen op een flink aantal upgrades!

Uiteraard is er meer dan nieuws alleen, want ook deze MotoPlus staat weer bomvol testen, reizen en reportages. Waaronder een vergelijkingstest met drie middenklasse adventures, een oud-vs-nieuw met de Honda Fireblade en een vergelijkingstest met de Piaggio MP3 300 HPE sport en de Yamaha Tricity 300.

Ook bij de bandenfabrikanten rollen de nieuwe modellen van de band. Daarom geven we je een overzicht van al het rubber-nieuws dat de verschillende fabrikanten te melden hebben. Reizen doen we dit nummer in ruige noorden van Spanje, door de Picos de Europa, waar we een heel ander Spanje ontdekken.

Zoals gewoonlijk is bovenstaande slechts een kleine greep uit dat wat er allemaal in de nieuwste MotoPlus staat. De rest van de inhoud zie je hieronder. Rest ons in ieder geval niets minder, dan je alvast heel veel leesplezier te wensen!

inhoud MotoPlus 03

TEST
VERGELIJKINGSTEST: 3 middenklasse adventures
OUD – NIEUW: Honda Fireblade
VERGELIJKINGSTEST: Piaggio MP3 300 HPE Sport – Yamaha Tricity 300

PRAKTIJK
BANDENOVERZICHT 2021

REIZEN
PICOS DE EUROPA, SPANJE 5

REPORTAGE
BRAND TOP MOUNTAIN MOTORCYCLE MUSEUM, TIMMELSJOCH
BMW-OMBOUW KINGSTON PHANTOM GOOD GHOST R100
INTERVIEW: Martin Mulder/Niels Kleinlooh, Harley-Davidson
MIJN TROTS: Berry Enkhof en zijn Harley-Davidson Sportster Iron

SPORT
HET SUCCES VAN KTM IN DE MOTOGP

RUBRIEKEN
WARMDRAAIEN
NEWSFLASH
COLUMN: Hugo Pinksterboer
INTERVIEW: Onderweg
MOTO+FOTO
STRIP: Motomania
VOLGEND NUMMER
COLOFON

MOTOREN IN DIT NUMMER
BMW F850GS Adventure
Honda CBR1000RR Fireblade
Honda CBR1000RR-R Fireblade
Indian FTR
Kingston Phantom Good Ghost R100
KTM 890 Adventure
KTM 890 Duke
KTM 1290 Super Adventure S
Piaggio MP3 300 HPE Sport
Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Triumph Speed Triple 1200RS
Triumph Tiger 900 Rally Pro
Voge 650DS/Rally
Yamaha Tricity 300

Gerelateerd nieuws

Overig nieuws