Moto Guzzi V9: Euro5 en meer vermogen
Moto Guzzi heeft net als bij de nieuwe V7, nu ook haar V9 voorzien van de ietwat getemperde en Euro5-geschikte V2 uit de V85 TT. Beide motoren hebben nu daardoor exact hetzelfde topvermogen van 65 pk en 73 Nm koppel. Daarmee heeft de V9 geen grotere cilinderinhoud gekregen, maar is het topvermogen wel gegroeid.
Het 2020-model moest het namelijk met een top van 55 pk en 62 Nm koppel stellen. Het nieuwe blok is overigens niet de enige overeenkomst tussen de nieuwe V7 en V9. Ook het verstevigde frame rond het balhoofd gaat mee naar de V9. Verder zijn de V9 Bobber en V9 Roamer nu standaard uitgerust met een instelbare tractiecontrole en hebben ze rubberen voetsteunen om hinderlijke trillingen weg te nemen. De Guzzi V9 Bobber heeft daarnaast een nieuw zadel, nieuwe zijpanelen , een korter voorspatbord, digitaal dashboard en ledverlichting.
De V9 Roamer zal verkrijgbaar zijn in de grijze kleurstelling genaamd Grigio Lunare, met een glossy finish op de spatborden, tank en kuipdelen. De V9 Bobber heeft voor 2021 een matzwarte look genaamd Nero Essenziale. Beide modellen zullen ook beschikbaar zijn als A2-motor.
Hoeveel de nieuwe V9’s gaan kosten en wanneer ze bij de dealer staan, wordt later bekendgemaakt.