Nieuws

MIVV overruled BMW

Had BMW met de Nine T net het truukje geleerd om de motor met moois uit de eigen catalogus – dus ten bate van de eigen kassa – helemaal door de gewaardeerde klandizie te laten personaliseren…

Dan is er toch weer die hinderlijke insteek van aftermarket leveranciers dat ze dat verdienen aan mooier makende onderdelen helemaal niet als alleenrecht van de fabriek zien.

Verdorie: Al in de jaren zestig van de vorige eeuw verdienden Hoske, Heinrich en anderen immers al aan spullen die BMW zelf niet wilde leveren.

MIVV besloot ook weer de winst naar zich toe te trekken. Het bedrijf ontwikkelde vier lage versies en drie hoge versies nan de R Nine T. In standaardpositie (de lage) heb je de keuze uit een Suono en een Speed Edge einddemper. Die zijn allebei van RVS,  maar afgewerkt met carbon of zwart metaal.

Voor de hoger geplaatste uitlaten levert het Italiaanse MIVV S-bochten die verkrijgbaar zijn in blank- of zwart gemaakt RVS. In beide gevallen zijn er carbon hitte beschermers gemoteerd . Als slotstuk kun je kiezen uit een Suono einddemper (in blank RVS of zwart) of de spectaculaire X-Cone Plus (zwart met dubbele uitlaten). En die dubbele uitlaten zien we dan maar als eerbetoon aan de dubbele Hoske dempers die elke BMW vier uitlaatpijpen gaf.

Wat ze bij BMW zelf nooooit zouden doen: bij MIVV zijn de DB killers en de katalysator uitneembaar…

Gerelateerd nieuws

Overig nieuws