Nieuws

Live presentatie KTM 890 Duke R

We hadden er rond deze tijd op kunnen rijden, maar helaas zette het Corona-virus een streep door de officiële presentatie van de nieuwe KTM 890 Duke R. Om je toch op een beetje 890 Duke R-adrenaline te trakteren, lanceert KTM de 890 Duke R vandaag 31 maart op digitale wijze. Vanmiddag om 17.00 uur kun je op het officiële YouTube-kanaal van de Oostenrijker terecht voor het nodige 890-spektakel.

Hieronder alvast wat info om je geheugen weer even op te frissen. Dit jaar staat naast de 790 Duke ook de 890 Duke R in de showroom. Door zowel een grotere boring als slag is de cilinderinhoud van de paralleltwin met zijn 285° krukas gegroeid van 799 naar 890 cc, waaruit flink meer vermogen en koppel wordt gehaald. De 890 is namelijk goed voor maximaal 121 pk bij 9.250 toeren (+16 pk) en 99 newtonmeter koppel bij 7.750 tpm (+12 newtonmeter). En dit dan tegenover een drie kilo lager drooggewicht van 166 kilo. Cijfers die op papier een levendig beestje beloven.

Net als de 790 beschikt de 890R over volledig instelbare WP vering, qua remmen heeft de 890 met Brembo Stylema remklauwen de neus evenwel voor, het is zelfs dezelfde reminstallatie als die van de 1290 Super Duke. Dankzij een aangepast frame en subframe valt de (iets hogere) zitpositie in directe vergelijking met de 790 wat actiever uit. De 890 kan verder, net als de 790 trouwens, bogen op een uitgebreid vangnet aan elektronische hulpmiddelen. Onder meer bochten-ABS, drie rijmodi en hellingshoekafhankelijke tractiecontrole (drie standen met Track-modus) behoren tot de standaarduitrusting.

De nieuwe 890 Duke R is er enkel in het wit en staat voor € 14.300,- bij de dealer.

Direct meer lezen? Neem een jaarabonnement
  • Direct toegang tot het digitale archief met meer dan 350 magazines.
  • 24 uitgaven per jaar
  • Elke twee weken thuis in de bus
Direct toegang aanvragen
Een jaar MotoPlus voor slechts 55,-

Gerelateerd nieuws

Eerste indruk: Kawasaki Z500 SE

Eerste indruk: Kawasaki Z500 SE

18 maart, 2024

Het Europese middensegment groeit. Niet explosief, maar gestaag en dat is interessant genoeg voor Kawasaki  om voor ...

Overig nieuws