Nieuws

KTM 1290 Super Duke R en Evo 2022

Alsof een 180 pk sterke Super Duke niet genoeg in zijn mars heeft, maakt komend jaar een Evo-versie zijn opwachting. Die beschikt over de semi-actieve WP Apex-vering van de tweede generatie.

KTM heeft standaard drie dempingsmodi voor de Evo: Comfort, Street en Sport. De veervoorspanning van de monoshock is in tien stappen (maximaal 20 millimeter) instelbaar. Kies je voor het optionele Suspension Pro-pakket dan komen er nog drie extra dempingsmodi bij: Track, Advanced en Auto. Het is duidelijk dat vooral sportieve types baat hebben bij deze standen. KTM-testrijders ontwikkelden de Track-modus op en voor het circuit. Advanced biedt rijders de mogelijkheid om een dempingsniveau tussen 1 en 8 te kiezen voor zowel de voorvork en monoshock om de vering perfect op de eigen rijstijl en wens af te stemmen.

De Auto-modus herkent verschillende rijstijlen en stemt de demping van de vering daarop automatisch af: zachter en comfortabeler door de stad rijdend en harder en nauwkeuriger bij sportieve ritten. Pro biedt verder drie automatische niveau-instellingen voor de veervoorspanning en een anti-duikinstelling, die ervoor zorgt dat de voorvork niet te diep inveert bij hard remmen.

Verder vernieuwingen blijven beperkt tot een nieuw gashendel met een 7 graden kleinere draaihoek om de buiging van de pols en elleboog te verminderen en twee nieuwe kleurstellingen. Begin 2022 staat de Beast bij de dealer, de prijs is nog niet bekend. Info: www.ktm.com

Gerelateerd nieuws

Jaarinhoud MotoPlus 2024 online!

Jaarinhoud MotoPlus 2024 online!

13 december, 2024

Inmiddels ligt MotoPlus 24 alweer in de winkelschappen en bij je thuis op de mat. De laatste van het jaar alweer en ...

Overig nieuws