Krugger neemt Scrambler 1200XE onder handen
In 2018 nam de Belgische custombouwer annex motoredelsmid Fred Krugger voor Triumph een Bobber onder handen met de Bobber Basse-Bodeux als best wel smakelijk resultaat. Dat vond Triumph zelf blijkbaar ook en dus kreeg Krugger andermaal de schone taak om een machine van de Engelsen te verbouwen: meet the Scrambler 1200XE Rebellion.
De naam Rebellion verwijst naar het Zwitserse horlogemerk Rebellion, wat je vooral terugziet in het design. Nou ja, ook in de aandacht en precisie die de Belg in ontwerp en fabricage heeft gestopt. Ondanks dat je in de Rebellion nog altijd de lijnen van de Scrambler 1200XE herkent, is er nagenoeg geen steen onaangeroerd gebleven. De brandstoftank bijvoorbeeld, is verlaagd, verder werd de dikke twin op een custom made zadel van het Italiaanse Wild Hog getrakteerd en werd het voorspatbord verhoogd en ingekort. Ook de achterkant is flink aangepakt, onder het duidelijk kortere spatbordje zit een door Krugger vervaardigd, minuscuul achterlicht verborgen. De Brembo-rempartij, toch niet het minste op de markt, moest wijken voor Beringer componenten, waarbij de achterrem nu als duimrem is uitgevoerd om vrij zicht op het voorste kettingtandwiel te hebben.
Een andere zeer opvallende aanpassing betreft het uitlaatsysteem, de Rebellion heeft namelijk een prachtig dubbelzijdig systeem aangemeten gekregen. Hoog geplaatst, zoals het hoort bij een scrambler.
Daarnaast zijn er nog tal van andere, wat meer kleine aanpassingen (o.a. kroonplaten, koplampomlijsting, wielen etc.) die de Rebellion een heel eigen, wat meer ruig gezicht geven. Nice job!