Nieuws

Klassieke motorfietsen

In het lopende nummer van MotoPlus worden de ‘oude’ en de ‘nieuwe’ Ducati met een brede glimlach op het gezicht ‘vergeleken’.

Dat liet ons wat wegdromen over klassieke motoren. Klassieke motoren zijn sinds de komst van de R75/5 en de Honda CB 750 in 1969 gewoon betrouwbaar en inzetbaar. Als je dat zou willen, zou dat zelfs dagelijks kunnen.

De gedateerdheid van die machines is hun charme. En van de prijs van een topstuk hoef je niet eens te schrikken. In vergelijk met een huidige nieuwe, zware, snelle motor is zo’n stuk historie zelfs goedkoop te noemen.

Maar hoe inzetbaar en leuk dan ook: zo’n klassieker maakt genadeloos duidelijk hoe hard en ver de technische ontwikkelingen zijn gegaan sinds de introductie van de R75/5 en de CB750.

Als berijder van een moderne motor zul je de knop echt om moeten zetten. Wat een klassieker heeft naar de huidige normen geen vermogen, geen wegligging en geen remmen.

Maar als je daar mee kunt leven en wanneer je zo’n machine van een Hyperpro veringsetje en moderne banden laat voorzien, dan ervaar je al een wereld van verschil.

Dus waarom geen klassieker? Gewoon voor erbij?

 

Direct meer lezen? Neem een jaarabonnement
  • Direct toegang tot het digitale archief met meer dan 350 magazines.
  • 24 uitgaven per jaar
  • Elke twee weken thuis in de bus
Direct toegang aanvragen
Een jaar MotoPlus voor slechts 55,-

Gerelateerd nieuws

Overig nieuws