Nieuws

Belgische Big Brother

De Belgische overheid heeft volgens onze informatie plannen:  Betalen per kilometer.  

 Dat klinkt redelijk, maar waar zit hen ’the catch’? Want dat het geld moet opleveren, dat zal duidelijk zijn. Ook bij onze zuiderburen gaan ze door roeien en ruiten om hun begrotingsgaten te dichten.

De Belgische overheid is onlangs een test gestart waarin motoren en auto’s worden voorzien van een gps die datum, tijd en het aantal kilometers registreert. Volgens de data die dat oplevert krijgen de deelnemers aan de test een factuur toegestuurd.  

Omdat het leven niet te eenvoudig mag worden: De tarieven variëren per uur en per dag van de week. Spitsuren zijn duurder dan uren buiten de spits en weekeinde dagen zijn goedkoper dan doordeweekse dagen. Er wordt op gerekend dat een Belgische verkeersdeelnemer gemiddeld zo´n 200 – 250 euro per jaar kwijt is als deze regeling actief wordt.

En hoe alles verrekend zal gaan worden binnen de lopende regelingen?

 Maar je krijgt dus een door de Overheid uitleesbare GPS aan boord. ie kan zomaar aan de Gendarmerie en Incassodiensten melden dat je op 17juni 2015 op de Steenweg bij Vilvoorde 7 km te hard red om 21.43 uur. En waarom zou de Overheid dan niet direct de boete van je rekening kunnen afschrijven?

Omdat de Overheid uit louter Goeierds bestaat die dat nooit zou doen?

 

 

Direct meer lezen? Neem een jaarabonnement
  • Direct toegang tot het digitale archief met meer dan 350 magazines.
  • 24 uitgaven per jaar
  • Elke twee weken thuis in de bus
Direct toegang aanvragen
Een jaar MotoPlus voor slechts 55,-

Gerelateerd nieuws

Video: 120 jaar FIM

Video: 120 jaar FIM

26 februari, 2024

De Federation Internationale de Motocyclisme (FIM) bestaat 120 jaar en viert dat met een acht minuten lange film ...

Overig nieuws