Nieuws

Kawa goes Motul: iedereen blij


Met ingang van het seizoen 2014 is Motul het aanbevolen olie merk voor Kawasaki Motors Benelux.

De samenwerking die op de achtergrond al langer speelde, is officieel bekrachtigd door het tekenen van een vijfjarig contract. Met Motul heeft Kawasaki een betrouwbare premium partner gevonden die gelijkwaardig aan het eigen merk, garant staat voor kwaliteit. In de overeenkomst is bepaald dat Motul de Preferred Partner voor smeermiddelen is.

Naast dat Kawasaki het smeermiddelenmerk zal promoten binnen haar dealernetwerk, zal er sprake zijn van een nauwe wederzijdse samenwerking tussen beide premium merken. In de komende jaren kun je dan ook regelmatig gezamenlijke promoties verwachten.Motul en Kawasaki hebben al een lange (sport)geschiedenis samen. In 1992 werden met de Motul Kawasaki van Scott Russell meerdere kampioenschappen gewonnen. Naast het winnen van het AMA Superbike Kampioenschap in 1992 en het World Superbike Kampioenschap in 1993, won Russell de Daytona 200 met een record van vijf keer en reed hij ook Kawasaki naar de overwinning (met teamgenoot Aaron Slight) tijdens de 8 uurs race op Suzuka in 1993. Ook in de Benelux wordt samengewerkt in de Motorsport, zo leidt Arie Vos momenteel het ONK Superbikes op zijn Motul Kawasaki.

Binnen de Benelux worden de Motul producten verdeeld via Motana. Vanaf begin jaren ’80 is Motana actief in het domein van de distributie van technisch toebehoren voor de wereld van de gemotoriseerde tweewielers en quads.

Jan Decrock, General Manager Motana Benelux; “Motana is erg verheugd over de samenwerking met Kawasaki. Het is imago versterkend voor beide merken. We zijn er dan ook zeker van dat dit zijn vruchten zal afwerken gedurende de komende 5 jaren. Kawasaki is een groeiend merk en we zijn blij dat dit merk achter ons staat.”

Henk Salomons, Manager Kawasaki Motors Benelux; “Motul is als premium oliemerk een perfecte partner om mee samen te werken. De samenwerking zal over de volle breedte zijn. We gaan niet alleen Motul producten promoten, de consument zal ook zichtbaar voordeel hebben van deze samenwerking!”

 

Gerelateerd nieuws

Overig nieuws