Nieuws

Honda en de toekomst

Op het moment dat de motorverkopen in het westen zwaar leiden onder de crisis houdt Honda een ijzersterk geloof in de toekomst..

Dat bleek uit de halfjaalijkse speech van Honda-CEO Takanobu Ito.
Die vertelde tijdens zijn  voordracht dat Honda voor het boekjaar 2017 op een verkoop van meer dan 25 miljoen motorfietsen mikt.

De massa daar van  zal in Azië, de belangrijkste nieuwe markt,  gerealiseerd worden.

Momenteel bouwt Honda jaarlijks ongeveer 15 miljoen motorfietsen

De insteek is dat Honda in de eerste plaats zijn positie in Azië wil versterken. In India mikt Honda op de lucratieve 100cc-markt. In Indonesië en Vietnam richt zich Honda vooral op de scootermarkt. 

Ook in China en Thailand wil Honda z’n positie verder versterken.

 In Zuid-Amerika focust Honda zich in de eerste plaats op de Braziliaanse markt. De bedoeling is daar om de verkoop van middelzware en zware motorfietsen aanzienlijk te verhogen. Tegelijkertijd wil Honda ook de verkoop van lichte motorfietsen op peil houden. In die strijd om de Braziliaanse markt past de deelname van een Honda-fabrieksteam aan de Dakar-rally

Naast de groeimarkten blijft Honda ook voor de oude wereld motorfietsen ontwikkelen.
Takanubu Ito sprak daarbij niet over een model maar over een hele serie. Honda kiest daarbij voor de breedte aanpak.: er komt een motorfiets die voor het dagelijks woon/werk-verkeer als toeristisch rijden kan ingezet worden.

Tenslotte kondigde Ito ook de komst van een nieuwe sportmotor – een hier snel uitstervende soort – aan. Ito refereerde daarbij naar de legendarische RC30 uit 1987.

Direct meer lezen? Neem een jaarabonnement
  • Direct toegang tot het digitale archief met meer dan 350 magazines.
  • 24 uitgaven per jaar
  • Elke twee weken thuis in de bus
Direct toegang aanvragen
Een jaar MotoPlus voor slechts 55,-

Gerelateerd nieuws

Overig nieuws